اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

نقش مسئولان دولتی در کاهش آسیب‎ها پررنگ شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: نقش مسئولان دولتی در کاهش آسیب‎ها پررنگ شود.

نقش مسئولان دولتی در کاهش آسیب‎ها پررنگ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدمحمدجواد رئوف‎سیدنژاد امشب در نشست تخصصی مصلحین و معتمدین اقوام استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار داشت: انحراف سبب خارج شدن انسان از صراط مستقیم می‎شود.

وی ادامه داد: اگر مبلغان دینی به وظایف خود به درستی عمل می‎کردند نباید امروز با آمار نگران‎کننده آسیب‎ها و ناهنجاری‎های اجتماعی مواجه می‎شدیم.

آسیب‎ها و ناهنجاری‎های اجتماعی جدید رو به گسترش است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: جامعه بشری روز به روز در حال تحولات و پیشرفت‎هایی است که به تبع آن میزان آسیب‎ها و ناهنجاری‎های اجتماعی جدید رو به گسترش است که پیچیدگی این آسیب‎ها انسان را وامی‎دارد که به دنبال طرح و بررسی نقشه راه باشد تا درصد آسیب‎ها روند نزولی به خود بگیرد.

رئوف‎سیدنژاد با بیان اینکه توجه به آسیب‎ها در دین مبین اسلام مورد تأکید قرار گرفته است، متذکر شد: راهکارهای حل مشکلات در کتاب الهی اشاره شده است که اگر به این ودیعه رجوع شود و جامعه بر اساس آن پیش برود توفیقات خوبی در انتظارمان خواهد بود.

وی بیان داشت: وظیفه مجامع قضایی این نیست که مردم از انحرافات جلوگیری کنند آنچه از صدر اسلام حتی قبل از آن به وسیله انبیاء و رسل مورد تاکید قرار گرفته ارشاد و راهنمایی مردم است تا بدین وسیله از راه مستقیم منحرف نشوند.

مسئولان دولتی نقش خود را در کاهش آسیب‎ها پررنگ کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه درمان آسیب‎ها در چهار عنصر تعلیم و تربیت، تقوا، یاد مرگ و درمان شهوت است، اذعان داشت: اگر می‎خواهیم آسیب‎ها در جامعه کاهش یابد باید مسئولان دولتی نقش خود را پررنگ کنند.

رئوف‎سیدنژاد با تأکید بر اینکه برای مبارزه با آسیب‎های اجتماعی باید تعلیم و تربیت درست باشد، تصریح کرد: نخستین و اساسی‎ترین نقش تعلیم و تربیت به عهده والدین است و در گام بعدی باید مبلغان و افرادی که به عنوان ترویج‌کننده دین در جامعه هستند، نقش‎آفرینی کنند.

وی افزود: تجربه نشان داده مبلغانی که به طور دسته‎جمعی به تبلیغ و تربیت می‎پردازند در جامعه کنونی جواب نمی‎دهد لذا باید خود را روی مسئله ترویج و تربیت چهره به چهره متمرکز کنیم تا بازخورد و اثرگذاری آن در جامعه نمایان شود.

مشکلات اعتقادی و خانوادگی با تبلیغ چهره به چهره کاهش پیدا می‎کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در پایان با بیان اینکه تبلیغ چهره به چهره در دستورکار حوزه‎های علمیه است، ابراز داشت: مشکلات اعتقادی، خانوادگی و ... با تبلیغ چهره به چهره کاهش پیدا می‎کند و اجرای این کار در مساجد و اماکن عمومی کار بسیار خوبی است که می‎تواند در کاهش آسیب‎ها موثر واقع شود.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول