اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آغاز تظاهرات دانشجویان عضو اخوان مصر/ رویارویی نیروهای امنیتی با معترضان

در پی فراخوان گروه «همپیمانی ملی در حمایت از مشروعیت» امروز دانشجویان عضو اخوان‌المسلمین و حامیان مرسی در برابر دانشگاه قاهره، منصوره و چند دانشگاه دیگر تجمع کردند که با مقابله نیروهای امنیتی روبرو شدند.

آغاز تظاهرات دانشجویان عضو اخوان مصر/ رویارویی نیروهای امنیتی با معترضان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، امروز در پی فراخوان گروه «همپیمانی ملی در حمایت از مشروعیت»، دانشجویان وابسته به گروه اخوان المسلمین و حامیان مرسی در دانشگاه «منصوره» تجمع کردند که منجر به درگیری با مخالفان مرسی در برابر دانشکده حقوق این دانشگاه شد؛ معترضان در این تجمع شعارهایی در اعتراض به اقدامات ارتش مصر و اعلام همبستگی با قربانی‌های رابعه العدویه سر دادند.

دانشجویان اخوانی معترض در دانشگاه قاهره نیز در برابر نیروهای امنیتی اقدام به روشن کردن آتش و استفاده از ابزارهای آتش بازی کردند و شعارهایی علیه وزارت کشور مصر سر دادند و نیروهای پلیس را دروغگو خواندند.

نیروهای امنیتی نیز به صورت گسترده در اطراف پل دانشگاه قاهره و میدان «نهضه» مستقر شده‌اند که با اقدامات دانشجویان مقابله کنند؛ دانشجویان نیز مسیرهای منتهی به دانشگاه را مسدود کرده‌اند که منجر به کند شدن حرکت عبور و مرور خودروها شده و با تجمع در برابر درب اصلی دانشگاه شعارهایی علیه ارتش و نیروهای پلیس سر دادند.

دانشجویان معترض دانشگاه «عین الشمس» نیز در برابر درب اصلی دانشگاه در اعتراض به بازداشت «احمد المصری» یکی از همکلاسی‌هایشان تجمعی اعتراضی تشکیل دادند.

تظاهرات حامیان اخوان در استان منوفیه نیز در اعتراض به حکم ممنوعیت فعالیت این گروه در مصر آغاز شده است که منجر به درگیری حامیان و مخالفان اخوان شده است.

انتهای پیام/ر

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول