اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار منطقه 2 شیراز خبر داد

جلوگیری از ورود موتورسیکلت به پیاده‌روهای منطقه 2

معاون اجرایی شهردار منطقه دو شیراز گفت: در راستای اجرای طرح ایمن‌سازی و تشکیل جامعه ایمن، از ورود موتورسیکلت‌ها به پیاده‌روهای معابر منطقه دو جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از ورود موتورسیکلت به پیاده‌روهای منطقه 2

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پیام معابرفرد بعد از ظهر امروز در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شهرداری این منطقه از شیراز اظهار داشت: طرح ایمن‌سازی و تشکیل جامعه ایمن در شهرداری منطقه دو شیراز در حال اجرا است و در این طرح بازنگری در مورد تمام طرح‌ها با نگرش افزایش ایمنی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در این زمینه پیاده‌روهای سطح منطقه همسطح‌سازی شد تا برای عبور ویلچر معلولان مناسب باشد.

معابرفرد ادامه داد: در گذشته شهرداری‌ها با نصب موانع فلزی یا استوانه سنگی در ورودی پیاده‌رو‌ها سعی می‌کردند از ورود راکبان موتورسیکلت به پیاده‌رو جلوگیری کنند اما این روش برای عبور ویلچر معلولان و کالسکه کودک نیز مشکل ایجاد می‌کرد.

وی تصریح کرد: برای حل این معضل و با توجه به شکایات فراوان مردم از ورود موتورسیکلت به پیاده‌رو، نوعی طرح لوله‌ای شکل که حالت علامت جمع دارد، در دستور کار قرار گرفت که عبور از آن برای معلولان و کالسکه ایجاد مشکل نمی‌کند اما مانع از ورود موتورسیکلت‌ها به پیاده‌رو می‌شود.

ممانعت از پارک خودرو در پیاده‌روها

این مسئول خاطرنشان کرد: در همین راستا در پیاده‌روهای منطقه دو و از جمله در خیابان نادر با گذاشتن سنگ‌های تزئینی مانع از پارک خودرو در پیاده‌روها می‌شویم تا مردم بتوانند به راحتی تردد کنند.

به گفته وی، در گذشته در این منطقه به سبب وجود مغازه‌های تزئینات ماشین و پارک ماشین‌ها، عبور و مرور برای ساکنان این منطقه مشکل بود.

مالکیت پارکینگ در ازای مشارکت شهرداری

معابرفرد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به نیاز وافر منطقه دو به پارکینگ، شهرداری این منطقه در ازای مشارکت در پروژه‌ها سهم خود را به صورت مالکیت پارکینگ‌های ساخته شده، درخواست می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر پارکینگ فخرآباد در خیابان فخرآباد شرقی با 42 هزار متر مساحت در حال ساخت است.

معابرفرد ادامه داد: این پروژه که با اعتبار 14.5 میلیارد تومان (به غیر از تملک) احداث می‌شود دارای سه طبقه تجاری و چهار طبقه پارکینگ است که 650 واحد پارک را تامین می‌کند.

پروژه بزرگ مشیر با مساحت 12 هزار متر مربع دیگر موردی بود که وی به آن اشاره و اضافه کرد: زیربنای این پروژه 70 هزار متر است و 324 واحد تجاری و 881 واحد پارک را تامین کرده و شامل مواردی مانند هایپر مارکت، رستوران بر روی بام، شهربازی، سینمای چهار بعدی و کارواش است.

بهسازی گسترده جداول سطح منطقه دیگر موردی بود که معابرفرد در این بازدید تشریح کرد و سپس ابراز داشت: پارکینگ طبقاتی هلال احمر در نبش خیابان شهید حجری با مشارکت هلال احمر در حال ساخت است که 47 درصد سهم آن به شهرداری تعلق دارد.

به گفته وی، این پروژه با 4 هزار متر زیربنا شامل هفت طبقه پارکینگ با 970 واحد پارک و سه طبقه تجاری بوده و تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به کاشت 7 هزار اصله درخت در سطح منطقه افزود: بنا داریم که از کاشت درخت توت جلوگیری کنیم چرا که ریزش توت‌ها باعث کثیفی خیابان شده و به سبب سم‌پاشی ممکن است برای مردم مشکل ایجاد کند.

معابرفرد همچنین اضافه کرد: پارکینگ چهارراه مشیر در ابتدای قاآنی شمالی به‌نام بیت‌المقدس با 3 هزار متر زیربنا در حال ساخت است.

به گفته وی، این پروژه در هفت طبقه احداث شده و 500 واحد پارک را تامین می‌کند.

انتهای پیام/2448/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول