اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

فراخوان جنبش تمرد تونس برای برگزاری تظاهرات ضددولتی

جنبش تمرد تونس مخالفان این کشور را برای درخواست جهت سرنگونی دولت اسلام‌گرای النهضه به برپایی تظاهرات در پایتخت دعوت کرد.

فراخوان جنبش تمرد تونس برای برگزاری تظاهرات ضددولتی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «الشروق آنلاین»، جنبش تمرد تونس اعلام کرد که فردا فعالیت های اعتراض آمیزی را تحت شعار "خشم جوانان" برای درخواست جهت سرنگونی دولت اسلام گرای النهضه برگزار می کند.

منعم الماجری، هماهنگ کننده کل جنبش تمرد تونس در این باره گفت: این فعالیت های اعتراض آمیز فردا از مقابل سالن آمفی تئاتر در خیابان الحبیب بورقیبه در مرکز شهر تونس به سمت میدان القصبه برگزار خواهد شد که مقر دولت تونس در آنجا قرار دارد.

وی افزود: بسیاری از سازمان های جوانان از جمله جنبش «خنقتونا»، اتحادیه کل دانشجویان تونس و اتحادیه بیکاران در این فعالیت های اعتراض آمیز شرکت خواهند کرد که هدف از آن سرنگونی دولت و مجلس ملی موسسان و همه نهادهای نشات گرفته از آن از جمله نهاد نخست وزیری و ریاست جمهوری است.

جنبش تمرد تونس در ماه ژوئیه گذشته در پی موفقیت جنبش تمرد مصر در سرنگون کردن محمد مرسی رئیس جمهور این کشور اعلام موجودیت کرد.

بنیانگذاران جنبش تمرد تونس اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند بیش از یک میلیون امضا جمع کنند و خواهان تشکیل دولت نجات ملی و برگزاری انتخاباتی آزاد و سالم در نزدیک ترین زمان ممکن هستند اما دولت اسلام گرای النهضه خواستار کامل شدن روند دوره انتقالی است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول