اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

55 پرونده دعاوی موقوفات در سمنان تعیین تکلیف شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: با پیگیری‎های کارشناسان حقوقی ادارات اوقاف و امور خیریه استان در 6 ماه نخست سال جاری، 55 پرونده دعاوی موقوفات تعیین تکلیف شد.

55 پرونده دعاوی موقوفات در سمنان تعیین تکلیف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‎الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 14 حکم قضایی صادره به نفع موقوفات به مرحله اجرا درآمده و در خصوص اجرای مابقی این‎گونه احکام نیز مقدمات عملیات اجرایی انجام شده و در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام وقف از جایگاه ویژه‎ای برخوردار بوده و دارای ویژگی‎های منحصر به فردی است که به نوبه خود در از بین بردن فقر اقتصادی، اجرای عدالت اجتماعی، گسترش مالکیت عمومی و ... بسیار مؤثر است و خدمات ارزنده علمی، فرهنگی، دینی و اقتصادی را در کشور ارائه می‎دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: تعداد زیادی از دعاوی حقوقی اوقاف در دستگاه قضایی استان سمنان مربوط به مطالبه اجاره بهای معوقه املاک موقوفه بوده که ناشی از کم توجهی متصرفان زمین‎های موقوفه نسبت به سنت حسنه وقف و آثار آن است.

واحدی خاطرنشان کرد: بخشی از پرونده‎های مطروحه مربوط به تخلیه و اجاره بهای معوقه املاک مسکونی و واحدهای تجاری در سطح استان سمنان است که به واسطه پیگیری‎های حقوقی انجام شده توسط همکاران مربوطه، قسمتی از اجاره بهای معوقه موقوفات اخذ شده و تخلیه برخی از املاک موقوفه نیز به انجام رسیده است. 

انتهای پیام/2249/ز/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول