اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم مطرح کرد

کاهش افراد زیرپوشش کمیته امداد قم / خدمات کیفی افزایش یافته است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: در حال حاضر 20 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد هستند که 3/3 درصد جمعیت قم را شامل می‌شود که نشان می‌دهد جمعیت زیر پوشش کاهش یافته و خدمات کیفی افزایش یافته است.

کاهش افراد زیرپوشش کمیته امداد قم / خدمات کیفی افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالله جلالی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد احسان و نیکوکاری با آیت‌الله علوی گرگانی ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا، امام شهدا، شهدای معلم و دانش‌آموز گفت: خدا را شاکریم که در روز دحوالارض و در آستانه جشن عاطفه‌ها اعضای ستاد احسان و نیکوکاری که به محوریت آموزش و پرورش، کمیته امداد و صدا و سیما تشکیل شده است، توفیق حضور در محضر شما را کسب کرده است و این ستاد به نمایندگی از ستاد احسان و نیکوکاری کل کشور در محضر شما حضور یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال 87 حدود 5.3 درصد مردم قم زیر پوشش کمیته امداد بودند، بیان کرد: در حال حاضر 20 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد هستند که 3/3 درصد جمعیت قم را شامل می‌شوند که نشان می‌دهد جمعیت زیر پوشش کاهش یافته و خدمات کیفی افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم افزود: تا نیمه اول سال گذشته درصد حمایت‌شدگان روبه کاهش بود اما از نیمه دوم سال گذشته به علت مشکلات اقتصادی کشور این رقم ثابت مانده است.

وی بیان کرد: از مجموع 20 هزار خانوار، 13 هزار خانوار را زنان سرپرست خانواده تشکیل می‌دهند و 4 هزار و 700 دانش‌آموز، هزار و 100 دانشجو و 2 هزار و 500 یتیم زیر 18 سال زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

جلالی افزود: در کمیته امداد راهبردهایی برای حمایت از این افراد نیازمند تعریف شده است که بحث اشتغال و ایجاد فضای کسب و کار از مهم‌ترین آن‌هاست و سالیانه 3 هزار شغل در خانواده‌ها اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند موجب کاهش فقر شود، کارهای فرهنگی و علمی است که می‌توانند باعث خروج از فقر شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: بحث ازدواج زنان سرپرست خانوار یکی دیگر از شاخص‌ها است و سالیانه بین 700 تا 2 هزار و 300 ازدواج محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بحث هزینه‌های درمانی از مواردی است که به شاخص‌های فقر اضافه شده است، گفت: افزایش هزینه‌های درمانی و دارو شرایطی را فراهم کرده است که این بخش‌ها نیز در عرصه حمایت قرار بگیرند.

جلالی بیان کرد: کمیته امداد توانسته است در قالب بیمه امدادی و بیمه تامین اجتماعی مددجویان را زیر پوشش قرار دهد و صددرصد هزینه‌های آن‌ها را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه اگر بحث مسکن خانواده‌های زیرپوشش حل شود 60 درصد مشکلات را توانسته‌ایم حل کنیم، گفت: در این بخش توانسته‌ایم جهاد مسکن‌سازی را در قم عملیاتی و موفق شده‌ایم سالیانه 100 مسکن را برای آن‌ها فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه سعی داریم که امور محرومین را به مردم واگذار کنیم، عنوان کرد: طرح‌های اجرا شده مانند طرح محسنین، طرح اکرام ایتام و طرح یاسین به منظور حامی‌یابی برای دانش‌آموزان نیازمند، نشان داده که مردم استقبال خوبی از این طرح‌ها داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در قم 20 هزار دانش‌آموز نیازمند وجود دارد و فقط 4 هزار و 700 نفر زیرپوشش هستند، گفت: برگزاری چنین جشن‌هایی با رویکرد جذب مشارکت‌های مردمی است و یکی از ارکان این جشن‌ها آموزش و پرورش است.

جلالی بیان کرد: در حوزه مشارکت‌های مردمی تا ماه مبارک رمضان 160 هزار مشترک داشتیم که ماهیانه در قالب صندوق صدقات و طرح اکرام ایتام با کمیته امداد همکاری می‌کردند و امروز این رقم از مرز 170 هزار مشترک گذشته است.

وی با اشاره به اینکه در جذب کمک‌های مردمی 9 درصد رشد داشته‌ایم، گفت: رشد کمک‌های مردمی در 6 ماه اول امسال در تاریخ قم بی‌سابقه بوده است که نشان می‌دهد مردم حمایت‌های اجتماعی را باور کرده‌اند و تلاش ما این است که در زمینه‌های مناسب این منابع را به کار گیریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به اینکه اگر ما بتوانیم از ترک تحصیل یک دانش‌آموز جلوگیری کنیم ارزش دارد، بیان کرد: جشن عاطفه‌ها در زمینه جذب مشارکت مردم برای توسعه تحصیل دانش‌آموزان نیازمند تشکیل شده است.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل جشن عاطفه‌ها، فرهنگ‌سازی در جامعه است تا مردم مشکلات جامعه را بشناسند و فرهنگ کمک به محرومان در جامعه نهادینه شود.

جلالی گفت: سال گذشته حدود 230 میلیون تومان کمک‌های مردمی در روز جشن عاطفه اهدا شد و امسال امیدواریم کمک‌های مردمی افزایش یابد.

انتهای پیام/2258/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول