اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف توانمندسازی

کارگاه آموزشی توانمندسازی پرسنل شبکه بهداشت گناوه برگزار شد

کارگاه آموزشی توانمندسازی و ارتقای سطح آگاهی پرسنل شبکه بهداشت گناوه برگزار شد.

کارگاه آموزشی توانمندسازی پرسنل شبکه بهداشت گناوه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناوه، این کارگاه آموزشی صبح امروز با هدف توانمندسازی و ارتقای سطح آگاهی ویژه‌ کارشناسان ستادی شبکه بهداشت و درمان و با موضوع اصول طراحی و تدوین پیام در سالن اجتماعات مرکز سیدالشهداء شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه برگزار شد.

کارشناس آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در خصوص ضرورت برگزاری کارگاه آموزشی اظهار داشت: همه‌ ما نیازمند برقراری ارتباط هستیم و امروزه ارتباطات نیز در جامعه در سطح گسترده ای وجود دارد.

محمد رضا توکلی گفت: ابزار اصلی هر ارتباطی پیام است و در صورت نبود آن، تبادل افکار و احساسات به سختی صورت می گرفت.

کارشناس آموزش سلامت شبکه بهداشت در ادامه به عناصر پیام اشاره کرده و بیان داشت: هر پیام دارای عناصری از قبیل رمز یا کد، محتوا و نحوه‌ ارائه است که می‌توان به پیام‌های کلامی، غیرکلامی، پیام‌های برانگیزاننده و پیام‌های ترکیبی اشاره کرد.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص گام‌های تولید یک پیام ارتباطی افزود: اولین گام در تولید یک پیام، بررسی پیام‌ها و مواد موجود و تصمیم‌گیری در مورد نوع پیام، طراحی پیام و موارد ارتباطی و پیش آزمون را شامل می‌شود که هدف از اجرای پیش آزمون نیز شناسایی نقاط قوت و ضعف، مرتبط بودن با مخاطب است.

توکلی در ادامه ویژگی‌های پیام اثربخش را برشمرد و تصریح کرد: یک پیام اثر بخش پیامی است  متشکل از روشن و واضح بودن، معتبر بودن ( از نظر علمی و مورد قبول صاحب‌نظران بودن )، جالب توجه بودن و دارای جذابیت بودن که در نهایت باعث جلب توجه در مخاطب می شود.

کارشناس آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در پایان نیز به معیارهای پیش آزمون اشاره کرد و گفت: درک مخاطب از پیام، داشتن تناسب، قابلیت توجه داشتن، ماندگاری در حافظه، جذابیت داشتن، پذیرفتنی بودن از نظر مخاطب از ویژگی‌های مهم پیش آزمون است.

انتهای پیام/66006/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول