اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بلومبرگ گزارش داد

ضرر روزانه 300 میلیون دلاری اقتصادی آمریکا بر اثر تعطیلی دولت فدرال

بلومبرگ به نقل از یک مؤسسه تحقیقاتی آمریکایی نوشت: تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا حداقل 300 میلیون دلار برای اقتصاد این کشور هزینه دارد و می‌تواند رشد اقتصادی این کشور را تا 1.4 درصد کاهش دهد.

ضرر روزانه 300 میلیون دلاری اقتصادی آمریکا بر اثر تعطیلی دولت فدرال

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، موسسه تحقیقاتی آی‌اچ‌اس اعلام کرد: تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا در مراحل ابتدایی، حداقل 300 میلیون دلار در روز برای تولیدات اقتصادی این کشور هزینه در بر خواهد داشت و به آن خسارت خواهد زد.

بر اساس این گزارش، تاثیرات روزانه این تعطیلی در صورت ادامه این روند افزایش خواهد یافت و منجر به کاهش اعتماد و میزان مخارج بنگاه‌های اقتصادی و مصرف‌کنندگان خواهد شد.

بر اساس برآورد موسسه آی‌اچ‌اس، به دنبال تعطیلی دولت فدرال آمریکا، رشد سالانه 2.2 درصدی این کشور در سه ماهه چهارم امسال به 0.2 درصد کاهش خواهد یافت.

گای لباس استراتژیک ارشد درآمد در موسسه جانی مونتگومری اسکات در فیلادلفیا گفت: تعطیلی 21 روزه نظیر مورد سال‌های 96-1995  می‌تواند رشد اقتصادی آمریکا را 0.9 تا 1.4 درصد کاهش دهد.

وی افزود: هزینه‌های دولت تمامی جنبه‌های اقتصاد آمریکا را مورد تاثیر قرار داده است و اختلال در این هزینه‌ها، بیش از زیان مستقیم درآمدی، اعتماد سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های اقتصادی را تهدید می‌کند و به نحوی که می‌تواند به صورت جدی به رشد اقتصادی لطمه وارد کند.

فدرال رزرو آمریکا درروز 18 سپتامبر به طرز غیرمنتظره‌ای اعلام کرد که تعدیل سیاست محرک اقتصادی یا همان کاهش خرید اوراق قرضه 85 میلیارد دلاری خود را با هدف افزایش رشد اقتصادی مطرح کرده بود، به تاخیر انداخته است. این بانک اعلام کرد که زمان بیشتری برای ارزیابی میزان پیشرفت اقتصادی نیاز دارد.

ویلیام دادلی رئیس‌ شعبه نیویورک فدرال رزرو هفته گذشته گفت: عدم تصویب بودجه در واشنگتن یکی از ریسک‌های چشم‌انداز اقتصادی است.

پس از اینکه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در مورد ایجاد تغییرات طرح خدمات درمانی در بودجه تامین مالی دولت اوباما که در سال 2010 به تصویب رسیده است، به توافق نرسیدند، بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا برای نخستین بار در 17 سال اخیر تعطیل شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول