اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن: ایران باید یگ گزینه را انتخاب کند؛ تحمل تشدید تحریم‌ها یا مذاکره

معاون رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر در دفاع از امنیت متحد قدیمی واشنگتن، اسرائیل، مدعی شد که ایران مجبور است بین تحمل تحریم‌های شدیدتر اقتصادی و یا مذاکره پیرامون برنامه هسته‌ای، یک گزینه را انتخاب کند.

بایدن: ایران باید یگ گزینه را انتخاب کند؛ تحمل تشدید تحریم‌ها یا مذاکره

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) با ادعای اینکه یک ایران هسته ای تهدیدی برای اسرائیل محسوب می شود، اعلام کرده است که ایران مجبور است بین تحمل تحریم های شدیدتر و یا مذاکره، یک گزینه را انتخاب کند.

بر اساس این خبر، بایدن در جریان سخنرانی روز گذشته خود در کنفرانس سالانه ای که توسط گروه آمریکایی چپ گرای «جی استریت» سازمان دهی شده بود، گفت: ایران مسلح به سلاح هسته ای تهدیدی برای موجودیت اسرائیل محسوب می شود و خطری غیر قابل قبول برای صلح و امنیت جهانی است و ممکن است رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه ایجاد کند که موجب تضعیف امنیت همه می شود.

معاون اوباما در ادامه سخنرانی خود مدعی شد که تحریم‌های تحمیل شده علیه ایران تحت حمایت آمریکا، مؤثرترین تحریم ها بوده است و ایران یک انتخاب دارد؛ یا اینکه از تعمیق تحریم های اقتصادی رنج بکشد و یا برای بازگشت به جامعه و اقتصاد جهانی، مذاکره کند.

چنین اظهارات ضد ایرانی از سوی بایدن در حالی مطرح می شود که ایران مکررا بر صلح آمیز بودن مقاصد فعالیت های هسته ای خود تاکید کرده و دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور جدید ایران نیز اعلام کرده است که آماده تعامل سازنده با جهان و شفاف سازی بیشتر درباره فعالیت های هسته ای تهران است.

علاوه بر این، دکتر روحانی در سخنرانی اخیر خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل تاکید داشت که ایران هیچ گونه تهدیدی برای منطقه و جهان محسوب نمی شود.

بایدن در ادامه به مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین پرداخت و گفت که در حال حاضر تلاش های جدی برای حل مهم ترین چالش موجود، (صلح خاورمیانه) جریان دارد.

این مقام ارشد آمریکایی با اشاره به اینکه صلح منجر به برقراری ثبات در منطقه می شود، افزود: من باور دارم که امنیت اسرائیل نیازمند یک صلح پایدار بین اسرائیلی ها و فلسطینیان است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول