اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز ایران خبر داد

اعلام آمادگی خانه کشاورز ایران برای ذخیره‌سازی 100 هزار تن مرکبات

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورزی ایران گفت: خانه کشاورز ایران برای ذخیره‌سازی سالانه 100 هزار تن مرکبات اعلام آمادگی کرده است.

اعلام آمادگی خانه کشاورز ایران برای ذخیره‌سازی 100 هزار تن مرکبات

عنایت بیابانی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت درباره وضعیت مرکبات کشور اظهار کرد: برای ذخیره‌سازی سالانه 100 هزار تن مرکبات اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی افزود: امیدواریم امسال بر این مقدار بتوانیم قرارداد ذخیره‌سازی را امضا کنیم که در پیک عرضه مرکبات بتوانیم تعادلی بین مصرف و تولید ایجاد کنیم و قیمت مرکبات جایگاه خود را پیدا می‌کند و مصرف کننده از یک قیمت بهره‌مند می‌شود.

*امسال کیفیت مرکبات کشور مطلوب است

این کشاورز مازندرانی با ابراز رضایت از وضعیت مرکبات تصریح کرد: امسال از باران‌های خوب تابستانی برخوردار بودیم و مرکبات بسیار خوبی داریم و امیدواریم بتوانیم آن را حفظ کنیم.

وی درباره تعامل دولت با خانه کشاورز گفت: وقتی دولت‌ها نتوانند از جایگاه مردمی به درستی برداشت کنند آن را رقیب خود می‌بینند در حالی که ما خود را بازوی اجرایی وزارت جهاد کشاورزی می‌بینیم.

*بخشنامه دولت گذشته مانع از حضور مدیران کشاورزی در جمع خانه کشاورز شده بود

این مسئول ادامه داد: در دو دولت گذشته بخشنامه شده بود که اعضای خانه کشاورز اگر در یک اجتماعی جمع می‌شوند هیچ‌کدام از مدیران بخش کشاورزی حق حضور ندارند و این بدترین روشی است که در تعامل با یکدیگر به‌کار برده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به یک جایگاه خودشناسی و جامعه‌شناسی و دموکراسی باید تمرین اولیه صورت گیرد، اذعان کرد: قشر کشاورز یکی از منسجم‌ترین گروه‌هایی است که این جایگاه‌ها را شکل داد.

*عضویت یک‌ میلیون نفر در خانه کشاورز ایران

بیابانی، عضویت خانه کشاورز ایران در کوتاه مدت را بسیار چشمگیر خواند و متذکر شد: بیش از یک‌ میلیون نفر عضو خانه کشاورز ایران هستند.

وی با بیان اینکه خانه کشاورز قدرت خود را از پایین به بالا می‌گیرد، افزود: نمایندگان شهری خانه کشاورز ایران توسط بخش روستایی و دهستان‌ها انتخاب می‌شوند.

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز ایران خاطرنشان کرد: خانه کشاورز دیده‌بان حقوق جامعه کشاورزی محسوب می‌شود و حفظ منافع ملی را اولویت می‌داند.

وی با اشاره به اینکه خانه کشاورز در مقابل زیاده‌خواهی بخش کشاورزی جبهه می‌گیرد، افزود: در مقابل کشاورزی که خواسته غیر اصولی داشته باشد مقاومت می‌کنیم و به دولت که حقوق کشاورز را رعایت نمی‌کند تذکر می‌دهیم.

*580 هزار نفر در خانه کشاورز ایران حق عضویت پرداخت می‌کنند

بیابانی، ساختار خانه کشاورز را از دهستان‌ها و بخش‌ها و شهرستان‌ها عنوان کرد و یادآور شد: نسبت به جمعیتی که در بخش کشاورزی است، 580 هزار نفر در خانه کشاورز حق عضویت پرداخت می‌کنند.

وی حق عضویت خانه کشاورز را در سال 3 هزار تومان اعلام کرد و یادآور شد: اینها موجب می‌شود جامعه کشاورزی به این باور برسد که سرنوشت خود را بسازد و در شورای مرکزی نمایندگانی داشته باشد که از حقوق کشاورزان دفاع کنند.

انتهای پیام/2300/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول