اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خبر داد

تشدید فعالیت‎های حفاظتی در جنگل‎ها، بیابان‎ها و مراتع استان سمنان

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تشدید فعالیت‎های حفاظتی در جنگل‎ها، بیابان‎ها و مراتع استان سمنان خبر داد.

تشدید فعالیت‎های حفاظتی در جنگل‎ها، بیابان‎ها و مراتع استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، محمدعلی سفیدیان امروز گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در راستای وظایف سازمانی خود اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی و مراقبتی خود را در مبارزه با آفات و بیماری‎های جنگل، مرتع و بیابان‎های استان سمنان تشدید کرده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: این اداره کل با کمک کارشناسان خبره و مجرب اقدامات جدی و به موقع خود را در شش ماهه اول سال جاری در مبارزه با آفات و بیماری‎های موجود به عمل آورده است.

سفیدیان ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت بحران استانداری سمنان در خصوص مبارزه با آفات به خصوص مبارزه با ملخ شکم بادمجانی که مضرات آن بیشتر به مزارع برمی‎گردد، کمک دیگر بخش‎های دولتی از جمله همکاری بیشتر مدیریت محترم بحران استانداری را در این خصوص خواستار شد.

وی همچنین با اشاره به کمبود اعتبارات استانی در این خصوص اظهار داشت: علی‎رغم اینکه در سال گذشته و همچنین سال جاری با کمبود اعتبارات استانی و ملی در زمینه حفاظت و مبارزه با آفات و بیماری‎های مرتبط با جنگل، مرتع، بیابان و همچنین بیماری‎های مشترک زراعت و مرتع مواجه بودیم اما با تلاش همکاران خود در این بخش توانستیم در شش ماهه اول سال جاری میزان سه هزار و 950 هکتار از عرصه‎های منابع ملی و طبیعی استان سمنان در این زمینه مورد مطالعه و پیش‎آگاهی قرار داده و در سطح 50 هکتار از مراتع و جنگل‎ها و به ویژه در نهالستان‎های وابسته اقدام به مبارزه با آفات مضر کنیم.

سفیدیان همچنین از مبارزه با ملخ کوهان‎دار تاغ در سطحی معادل 600 هکتار در بیابان‎ها که رویشگاه تاغ است، خبر داد.

وی افزود: بیشتر این اقدامات در شهرستان‎های شاهرود و دامغان صورت پذیرفته است و این اقدامات علاوه بر اقدامات این اداره کل و ادارات تابعه در مبارزه با ملخ شکم بادمجانی است که با همکاری سازمان محترم جهاد کشاورزی در سطحی معادل 300 هکتار از مراتع استان سمنان صورت پذیرفته است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در پایان ضمن تقدیر مجدد از همه مسئولانی که در این زمینه، این اداره کل را یاری می‎کنند خواستار توجه بیشتر مسئولان و به ویژه مسئولان محترم بخش برنامه‎ریزی و بودجه‎ریزی استان سمنان در خصوص حفاظت از منابع طبیعی شد.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول