اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قربانیان ناخواسته سیگار

دود غیرمستقیم سیگار تهدیدی جدی برای سلامتی

متخصص آسم و آلرژی و عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: دود غیرمستقیم سیگار تهدیدی جدی برای سلامتی بحساب می‌آید.

دود غیرمستقیم سیگار تهدیدی جدی برای سلامتی

رامین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که چرا باید نگران دود غیرمستقیم سیگار باشیم، افزود: دود غیرمستقیم سیگار تهدیدی جدی برای سلامتی بحساب می‌آید زیرا دود غیرمستقیم سیگار حاوی مواد شیمیایی سمی است که سبب بروز بیماری‌های قلبی، ریوی و بعضی از انواع سرطان‌ها می‌شود.

وی در ادامه در مورد اثرات سیگار بر روی کودکان گفت: در کودکان احتمال بروز عفونت‌های ریوی، سرماخوردگی مکرر، برونشیت و عفونت‌های گوش و آسم با وجود دود غیرمستقیم سیگار افزایش می‌یابد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در معرض قرار گرفتن دود سیگار هم برای مدت کوتاه هم مضر است، ادامه داد: حتی تماس گهگاهی با هزاران ماده شیمیایی و سرطان‌زای موجود در دود غیرمستقیم سیگار می‌تواند به طور چشمگیری خطر ابتلا به سرطان ریه و بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

وی در پاسخی دیگر مبنی بر اینکه آیا تنفس دود غیرمستقیم سیگار تشابهی با سیگار کشیدن دارد، اظهار کرد: دو ساعت حضور در یک محیط شلوغ دودآلود، با چهار نخ سیگار کشیدن برابر است.

قاسمی در پایان در مورد اینکه کمتر در معرض دود سیگار قرار نگیریم، تاکید کرد: دیگران را تشویق به ترک سیگار کنیم، در محیط‌های آلوده به دود سیگار قرار نگیریم، در محیط‌های آلوده و محیط‌های شلوغ که دود ماشین‌ها زیاد است پرهیز کنیم و کودکانمان را مخصوصا در فصل زمستان از محیط‌های آلوده به دود سیگار قرار ندهیم زیرا در این فصول سرد سرماخوردگی فراوان است و با دود سیگار مکرر می‌شود.

انتهای پیام/2301/ک20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول