اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل‌کنار:

مشکلات زیست محیطی سلامت مردم بابل‌کنار را تهدید می‌کند

امام جمعه بابل‌کنار گفت: به دلیل آلودگی آب رودخانه روستای چهره از بخش بابل‌کنار بسیاری از مردم و دام‌های این منطقه بیمار شدند.

مشکلات زیست محیطی سلامت مردم بابل‌کنار را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام عباس باباییان صبح امروز در بازدید از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی درازکلا واقع در بخش بابل‌کنار اظهار کرد: عدم ظرفیت تصفیه‌خانه شهرک صنعتی درازکلا سبب شده تا پسماندها وارد آب رودخانه شود.

وی افزود: این پسماندها سبب آلودگی آب، درختان، کشاورزی و باغات منطقه، آلودگی دام و طیور و بیماری انسان شده است.

باباییان ادامه داد: بوی بد پسماندهای شهرک صنعتی در روستای چهره، مردم را به شدت آزار داده و حتی مانع صله‌رحم در بین خانواده‌های این روستا شده است.

وی تصریح کرد: به دلیل توجه نکردن مسئولان شهرک‌های صنعتی و عدم نظارت بر شهرک‌ها و بی‌توجهی مسئولان تاکنون آلودگی آب رودخانه چهره رفع نشده است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به درخواست مکرر مردم و نامه‌های متعدد، آزمایش محیط زیست و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و عدم اقدام عملی توسط مسئولان، به اتفاق بخشدار، رئیس محیط زیست بابل و تنی چند از مسئولان از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی دراز‌کلا بازدید کردیم تا مسئولان به عینه از آلوده شدن رودخانه توسط پسماندهای شهرک مطلع شوند.

باباییان تصریح کرد: با توجه به آزمایش‌های گرفته شده عدم ظرفیت تصفیه‌خانه شهرک منشأ آلودگی بوده که از مسئولان ذی‌ربط تقاضا می‌شود نسبت به رفع آلودگی و نجات مردم، تلف شدن و بیماری دام و طیور و از بین رفتن زمین‌های کشاورزی و باغات اقدام کنند.

امام جمعه بابل‌کنار خاطرنشان کرد: علاوه بر پسماندهای شهرک صنعتی، پسماندهای انجیل‌سی نیز وارد آب رودخانه چهره شده و آب این رودخانه را آلوده کرده است.

انتهای پیام/86009/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول