اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اخبار انتخاباتی افغانستان/

«عبدالله» معاونین خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد

«حزب اسلامی» تأیید کرد که «محمد خان» و «محمد محقق» به عنوان معاونین اول و دوم «عبدالله عبدالله» در انتخابات ریاست جمهوری تعیین شده‌اند.

«عبدالله» معاونین خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس، حزب اسلامی ارغندیوال اعلام کرد که این حزب موافقت کرده تا نماینده آنان به عنوان معاون اول عبدالله عبدالله در انتخابات آینده ریاست جمهوری شرکت کند.

«عبدالله کامه‌وال» سخنگوی حزب اسلامی در این خصوص گفت: حزب اسلامی و جمعیت اسلامی پس از رایزنی و گفت‌وگوهای طولانی، ساعت 6 بعد از ظهر روز گذشته در زمینه یک ائتلاف انتخاباتی به توافق رسیدند.

وی در ادامه گفت: در نشستی که با حضور اعضای مهم حزب اسلامی و جمعیت اسلامی از جمله «عبدالهادی ارغندیوال»، «عبدالله عبدالله» و «صلاح‌الدین ربانی» در آن شرکت داشتند به توافق رسیدیم تا مهندس «محمد خان» به عنوان معاون اول عبدالله عبدالله در انتخابات شرکت کند.

به گفته کامه وال، در این نشست پیام «محمد قسیم فهیم» که در آن وی حمایت خود را از نامزدی عبدالله عبدالله اعلام کرده بود، خوانده شد.

به نقل از پایگاه خبری «پژواک»، هفته گذشته «حسین سنچارکی»، سخنگوی «ائتلاف ملی» افغانستان اعلام کرده بود که گفت‌وگو با حزب اسلامی ارغندیوال و حزب «وحدت اسلامی مردم افغانستان» تحت رهبری «محمد محقق» برای معاونت اول و دوم با پیشرفت‌هایی همراه بوده است.

محمد محقق که علاوه بر رهبری حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، به عنوان نماینده مردم در پارلمان نیز کار می‌کرد، روز سه شنبه هفته گذشته به منظور شرکت در انتخابات آینده از سمت نمایندگی خود استعفا داد.

خبرهای رسیده حاکی است وی به عنوان معاونت دومی عبدالله عبدالله رضایت داده است.

تاکنون تنها «بسم الله شیر» به طور رسمی به عنوان نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری ثبت نام کرده است.

گفته می‌شود که شماری از چهره‌های مشهور از جمله «زلمی رسول»، «عبدالرب رسول سیاف»، «قیوم کرزی» و «اشرف غنی احمدزی» از نامزدهای احتمالی انتخابات آینده باشند و در همین راستا روز گذشته اشرف غنی احمدزی به منظور شرکت در رقابت‌های انتخاباتی استعفا کرد.

پیش از این اتحاد انتخاباتی که متشکل از 15 حزب و جریان سیاسی است تأیید کرده بود که توسط زلمی رسول به «عطا محمد نور» و محمد محقق 2 عضو برجسته این ائتلاف پیشنهاد شده تا معاونت وی را بپذیرند، اما آنان این پیشنهاد را رد کرده‌اند.

برنامه روند ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، از ٢٥ شهریور آغاز شد و قرار است تا ١٤ مهر ادامه یابد و فهرست نهایی نامزدان نیز ٢٥ آبان اعلام شود.

مبارزات انتخاباتی نامزدها نیز به طور رسمی از ٢٦ آبان آغاز خواهد شد و تا ١٣ فروردین ١٣٩٣ ادامه می‌یابد و انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان نیز ١٦ فروردین‌ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول