اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فلاورجان در مجلس مطرح کرد

عدم اتخاذ تصمیم قطعی برای رفع مشکلات بازنشستگان فولاد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: مقرر شده که در نخستین جلسات هیئت دولت بر روی موضوع مشکل بازنشستگان صندوق فولاد تصمیم‌گیری شود، اما هنوز تصمیم قطعی برای رسیدگی به وضعیت صندوق فولاد اتخاذ نشده است.

عدم اتخاذ تصمیم قطعی برای رفع مشکلات بازنشستگان فولاد

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بحث بازنشستگان صنعت فولاد از چند سال گذشته تاکنون مطرح است، اظهار کرد: طی این چند سال نیز این بازنشستگان مشکلاتی داشته‌اند و تأخیر‌های چند ماهه در راستای پرداخت حقوق این بازنشستگان از مهم‌ترین این مشکلات به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته نیز این مشکل تکرار شد، اضافه کرد: حدود سه ماه بود که بازنشستگان صندوق فولاد حقوق خود را دریافت نکرده بودند که با پیگیری‌ها و جلسات برگزار شده به منظور رسیدگی به وضعیت بازنشستگان صندوق فولاد حقوق تیر و مرداد ماه این بازنشستگان به حساب آنها واریز شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها حقوق شهریورماه این بازنشستگان پرداخت نشده است، تصریح کرد: جلسات متعددی در هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به وضعیت صندوق بازنشستگی فولاد برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه طی روز‌های گذشته نیز که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اصفهان حضور داشتند، در جلسه‌ای با حضور وی به صورت مبسوط بر روی این موضوع بحث شد، ادامه داد: در این جلسه مقرر شده که در نخستین جلسات هیئت دولت بر روی موضوع مشکل بازنشستگان صندوق فولاد تصمیم‌گیری شود.

موسوی لارگانی با بیان اینکه اطلاعات موجود حاکی از این است که هنوز تصمیم قطعی برای رسیدگی به وضعیت صندوق فولاد اتخاذ نشده است، تاکید کرد: اما امیدواریم در زمینه پرداخت حقوق مهر ماه این بازنشستگان تأخیری مشاهده نشود.

وی با تاکید بر اینکه تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق فولاد هیچ توجیهی ندارد، افزود: در حال حاضر این بازنشستگان در وضعیت سختی قرار دارند و وضعیت حاکم بر کشور و افزایش نرخ تورم در کنار مشکل تأخیر در پرداخت حقوق این بازنشستگان مشکلات این افراد را چند برابر کرده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لازم است که تدبیری برای رفع دائمی مشکل بازنشستگان صندوق فولاد اندیشیده شود، گفت: بررسی‌هایی در راستای رفع مشکلات این صندوق شده و در دولت دهم نیز بحث واگذاری ذوب‌آهن به تأمین اجتماعی و صندوق فولاد مطرح بوده است تا این وضعیت برای همیشه برطرف شود.

وی اظهار کرد: اما در دولت دهم این موضوع قطعی نشد و به نتیجه نرسید و دولت فعلی نیز تا این لحظه نتیجه قطعی را اعلام نکرده است.

موسوی لارگانی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی از روز نخست موافق این موضوع نبود که بازنشستگان صندوق فولاد زیر پوشش تأمین اجتماعی برود، ادامه داد: مقرر شده بود که سهام 12 هزار میلیاردی از سازمان تأمین اجتماعی به صندوق فولاد منتقل شود و بحث‌هایی نیز در این زمینه بین وزارت اقتصاد، سازمان  خصوصی‌سازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده بود.

انتهای پیام/63004/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول