اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی:

4/7 درصد جمعیت خراسان شمالی سالمند هستند

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: 4/7 درصد جمعیت این استان سالمند هستند.

4/7 درصد جمعیت خراسان شمالی سالمند هستند

رضا الهوردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با گرامیداشت روز سالمند اظهار کرد: هم‌اکنون 64 هزار نفر سالمند در استان وجود داشته که نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر بوده و استان جوان‌تر است.

وی شمار سالمندان در جهان را نیز 600 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: طبق آخرین آمار موجود 6 میلیون سالمند نیز در کشور معادل 2/8 درصد وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینکه به افراد بالای 60 سال سالمند اطلاق می‌شوند، افزود: سالمندان کوله‌باری از تجربه داشته که همواره باید مورد تکریم قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه سالمندان استان از اقشار مختلف چون بازنشست‌های دستگاه‌های دولتی بوده که از خدمات مختلف برخوردارند، گفت: البته افرادی هم بوده که زیر پوشش هیچ ارگانی نیستند، از این رو بهزیستی آنان را زیر چتر حمایت خود قرار داده است.

الهوردی شمار این افراد را که از خدمات بهزیستی برخوردارند، 840 سالمند عنوان کرد و افزود: برقراری مستمری، خدمات بیمه درمانی و همچنین ارائه خدمات فیزیوتراپی و کاردرمانی از جمله بخش‌هایی بوده که خدمات آن به سالمندان زیر پوشش می‌رسد.

وی با بیان اینکه مراکز شبانه‌روزی بهزیستی سالمندان در بجنورد و شیروان فعالیت دارند، اظهار کرد: 100 نفر در این مراکز پذیرش شده و از خدمات آن برخوردارند.

به گفته مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی، یک مرکز خدمات سالمندان در اسفراین هم فعال بوده که در بخش‌های رفاهی و ورزشی به این بخش از جامعه خدمات ارائه می‌کنند.

به گزارش فارس، خراسان شمالی دارای 867 هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام/63002/ر30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول