اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر شاهرود:

دشمنان امروز سنگر تعلیم و تربیت را هدف قرار داده‌اند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود گفت: دشمنان امروز سنگر تعلیم و تربیت را هدف قرار داده‌اند.

دشمنان امروز سنگر تعلیم و تربیت را هدف قرار داده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، مرتضی احمدیان امشب در گردهمایی حلقه‌های صالحین شاهرود که با حضور بیش از 200 نفر از دانش‌آموزان به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه چرا از جنگ ما به عنوان دفاع مقدس نام برده می‌شود، اظهار کرد: در مکتب اسلام، حمله و جنگ‎طلبی جایی ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود افزود: در هیچ جای دین مبین اسلام به جنگ و ظلم به دیگر کشورها اشاره نشده و فقط به دفاع در زمان تحمیل جنگ تأکید شده است.

وی افزود: دفاع مقابل ظلم و ستم در مکتب ما جهاد فی سبیل الله است که بسیار اجر و مزد دارد و کشته شده در این راه شهید حساب شده و در نزد پروردگار روزی خواهد خورد.

احمدیان تصریح کرد: این جهاد مقدس است؛ بنابراین این دفاع هم مقدس خواهد بود و ما چون کشوری اسلامی هستیم و مورد تهاجم قرار گرفتیم؛ بنابراین دفاع ما دارای تقدس است.

رئیس انجمن راویان ایثار و حماسه شاهرود با اشاره به اینکه امام راحل از لفظ سنگر در دو مورد استفاده کردند، افزود: امام راحل در فرمایشات خود مسجد و مدرسه را سنگر بیان می‌کنند و تأکید دارند سنگرها را پر کنیم و خالی نگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: چرا امام به این دو مکان سنگر اطلاق می‌کند؛ علت این است که این دو مکان ما را از هجمه‌های جهل و تاریکی و وسوسه‌های شیطان دور نگه می‌دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود بیان کرد: مسجد مهم‎ترین سنگر در دفاع از اعتقادات برابر هجمه گسترده دشمنان علیه اسلام بوده و سنگر مدرسه بزرگ‎ترین مدافع ما برابر جهل و نادانی است.

احمدیان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس با استفاده از این دو سنگر مستحکم توانستیم به پیروزی‌های بسیار دست یابیم و در جبهه همه در عبودیت و بندگی و در کنار آن کسب علم و دانش برای مقابله با دشمنان کوشا بودند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تا دندان مسلح ما نتوانست برابر نیروی ایمان و معنویت که ساخته شده در سنگر مسجد و نیروی خودباوری و ظهور علم و دانش ما در مقابله با آن‎ها در سنگر تعلیم و تربیت بود ایستادگی کنند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی اظهار کرد: اکنون در جنگ با دشمنان اما به مراتب خطرناک‌تر از جنگ تحمیلی هستیم؛ چرا که در این جنگ ابزار و امکانات نظامی و سخت نیستند و با ابزار فرهنگی دشمن به ما حمله کرده است.

وی تأکید کرد: باید در این جنگ از دو سنگر تعلیم و تربیت و باور و اعتقادات خود حفاظت و حراست و تلاش کنیم تا مانند دوران دفاع مقدس دشمن را ناکام بگذاریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود اظهار کرد: شما نسل جوان جامعه باید به سلاح معرفت و بصیرت مجهز شوید و این جز با حضور در سنگر مسجد و مدرسه محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/2249/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول