اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال لرستان:

94 درصد از اسناد هویتی لرستان آرشیو شده‌اند

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: بیش از 94 درصد از اسناد هویتی استان لرستان آرشیو شده‌اند.

94 درصد از اسناد هویتی لرستان آرشیو شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسین میردریکوندی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 94 درصد از اسناد هویتی استان لرستان آرشیو شده‌اند، گفت: این اسناد به صورت سیستمی ثبت شده‌اند که اگر بخواهیم استعلام یک فرد را اعلام کنیم، کمتر از پنج دقیقه می‌توانیم این استعلام را پاسخ دهیم. این کار در گذشته بیش از دو ماه طول کشیده است.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: آرشیو اسناد هویتی در سطح کشور آغاز شده و استان لرستان در این زمینه جزو استان‌های برتر کشور است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: اختیارات تام به تمام نمایندگی‌های ثبت احوال لرستان در سراسر این استان داده شده و مردم نیازی نیست که به ثبت احوال مرکز لرستان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان یکی از استان‌های موفق در زمینه صدور کارت هوشمند بوده است، یادآور شد: در حال حاضر 67 عدد کارت هوشمند ملی در لرستان صادر شده که از این مجموع 24 عدد برای همکاران و 43 عدد برای مسئولان بوده است.

میردریکوندی خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای پیشرفته که امروز از طرف دستگاه‌های مسئول ثبت وقایع به کار گرفته می‌شود، کارت هوشمند ملی است.

این مقام مسئول اظهار کرد: این مدرک به عنوان ابزاری مطمئن برای شناسایی و تشخیص هویت در محیط‌های مجاز مانند اینترنت و شبکه‌های محلی تاثیر بسزایی دارد.

میردریکوندی یادآور شد: مهمترین کارت هوشمند ملی ثبت و نگهداری اطلاعات، شناسایی ایرانیان (شناسنامه الکترونیک)، امضاء الکترونیک، با کاربرد شناسایی احراز و تصدیق هویت کاربر با استفاده از مشخص‌های بیومتریک در محیط سایبر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون یک ایستگاه کاری در اداره کل ثبت احوال لرستان راه‌اندازی شده و با حمایت‌های مسئولان استان به سایر نقاط استان خدمات ارائه داده می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال لرستان در ادامه یادآور شد: بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت لرستان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی را دارند.

این مقام مسئول اظهار کرد: برای صدور کارت هوشمند در این استان بیش از دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

میردریکوندی تصریح کرد: همه خبرنگاران و رسانه‌های گروهی می‌توانند در این زمینه با اطلاع‌رسانی اداره ثبت احوال را مورد حمایت خود قرار دهند.

این مقام مسئول یادآور شد: اداره کل ثبت احوال لرستان آمادگی دارد که کارت هوشمند برای تمام خبرنگاران و خانواده‌های آنها در اسرع وقت صادر کند.

انتهای پیام/2304/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول