اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لزوم توجه به ورزشگاه‌های همگانی و قهرمانی

توجه بیش از اندازه به فوتبال به بهای نابودی سایر رشته‌های ورزشی‌

جاذبه‌های ورزش فوتبال در جذب هر چه بیشتر تماشاچی باعث شده است که این نوع از ورزش مورد توجه بیشتر سازمان‌ها و ارگان‌های متولی دولتی قرار گرفته و ورزش‌های دیگری که امکان مدال آوری بیشتر در آنها وجود دارد، به فراموشی سپرده شود.

توجه بیش از اندازه به فوتبال به بهای نابودی سایر رشته‌های ورزشی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، مسئولان همیشه معتقد هستند برای مقابله با شبیخون فرهنگی و جلوگیری از نابودی سرمایه‌های دینی و ملی خود، می‌توانیم از ورزش به عنوان یکی از ابزارهای موثر در این زمینه استفاده کنیم.

ورزش در کشورهایی مثل ایران اسلامی اهمیت مضاعفی دارد، زیرا در فرهنگ دینی و ملی ما ورزش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و از طرف رهبران دینی کشورمان نیز تاکیدات فراوانی برای آن انجام شده است تا جایی که از آن به عنوان یک تکلیف و وسیله در جهت رشد و تعالی انسان نام برده‌اند.

همچنین بخش عمده جامعه ما را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند که در معرض آنچه تهاجم فرهنگی عنوان شده قرار داریم که با ترفندهای مختلف سعی در به انحراف کشاندن جوانان و نوجوانان دارند، برای مقابله با تهاجم فرهنگی یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب شبیخون فرهنگی و جلوگیری از نابودی سرمایه‌های دینی و ملی خود، می‌توانیم از ورزش به عنوان یکی از ابزارهای موثر در این زمینه استفاده کنیم.

ورزش همگانی ذاتا درآمدزا نیست، در نتیجه دولت‌ها باید با سیاست‌های حمایتی برای گسترش آن اقدام کنند. ایجاد تعادل بین ورزش همگانی و قهرمانی و نیز نقش دولت در قانونگذاری و توسعه ورزش از چالش‌های مشترک فراروی دولت‌ها به شمار می‌رود. آنچه بیش از همه مشخص است دخالت فزآینده دولت‌ها در عرصه ورزش برای فراهم کردن امکانات و اجرا یا هماهنگ کردن فعالیت‌هاست. اما با وجود اینکه در ایران وزارت عریض و طویلی به نام وزارت ورزش و جوانان وجود دارد هنوز هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای طبقه بندی و اولویت‌بندی در بین انواع ورزش دیده نمی‌شود و بیشتر هزینه‌ها معطوف شده است به فوتبال و برخی از باشگاه‌های متول که تنها گروهی خاص از جوانان کشور توان بهره گرفتن از امکانات آنها را دارند.

این در حالی است که در صورت توجه مناسب به دیگر ورزش‌ها مانند دو میدانی و کشتی و تیراندازی و شنا، کونگ‌فو و از این قبیل و همچنین توجه به سرمایه‌گذاری در ورزش‌های همگانی نه تنها شاهد تعالی ورزش در کشور خواهیم شد بلکه از سرخوردگی قهرمانان ملی در رشته‌های ورزشی غیر فوتبالی نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد و شاهد از بین رفتن و خروج سرمایه‌های ملی‌مان نخواهیم بود.

همچنین به نظر کارشناسان امر ورزش، دلایل متعددی برای برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در ورزش و تفریحات سالم وجود دارد. از آن جمله ورزش باعث توسعه مهارت‌های رهبری و دوستی و نزدیکی جامعه می‌شود. همچنین باعث افزایش سطح بهداشت عمومی و سلامتی و در نهایت اثرگذاری بر منافع اقتصادی می‌شود، اما یکی از اصلی‌ترین موارد لازم برای مشارکت بیشتر مردم در ورزش، توسعه امکانات ورزشی است.

تعداد کافی میادین و زمین‌های ورزشی، تعداد مناسب مربی و متخصص در زمینه آموزش ورزش و همچنین افزایش مراکز و اماکن ورزشی، از زمینه‌های رشد مشارکت مردمی در ورزش به شمار می‌رود.

آنچه بیشتر از همه جلوه می‌کند این است که رشد امکانات ورزشی در کشور با رشد جمعیت متناسب نبوده است. از طرفی تمهیدات لازم برای استفاده کامل و همه جانبه از امکانات و تأسیسات ورزشی موجود فراهم نیامده است. این موضوع و همچنین استفاده ناکارآمد از حداقل امکانات و تجهیزات موجود موجب عدم برخورداری همه اقشار جامعه از امکانات ورزشی شده است.

بی‌شک یکی از راه‌های مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد جوانان، توسعه ورزش در میان آنان بوده و بر مسئولان فرض است که با توسعه ورزشگاه‌ها و حمایت از مربیان و ورزشکاران نخبه و سالم به جنگ با این بلای خانمانسوز بپردازند.

استاد راهدان «عزیزاللهوردیان» در بعد همگانی و قهرمانی رشته کونگ‌فو در سطح شهرستان بناب گامهای ارزنده‌ای برداشته است

در شهرستان بناب کسانی هستند که در مراکز و اماکن متعدد با تشکیل کلاس‌های ورزشی در سالم سازی جسم و روح جوانان گام بر می‌دارند و یکی از این ورزشکاران و مربیان برجسته که توانسته است با تشکیل کلاس‌های ورزشی و تمرینات منظم، خیل عظیمی از نوجوانان، جوانان، بزرگسالان، میانسالان و حتی پیشکسوتان را به سمت ورزش جذب کند، استاد راهدان «عزیز اللهوردیان» است.

فرماندار بناب در بازدید از یکی از کلاس‌های ورزشی این استاد ورزش‌های رزمی در جمع ورزشکاران ضمن تقدیر و تشکر از مربیان ورزشی به ویژه استاد اللهوردیان به خاطر تشکیل این کلاس‌های ورزشی گفت: شور و نشاط علاوه بر سلامت روانی جامعه زمینه‌ساز توفیق مردم در عرصه‌های مختلف نیز می‌شود.

سعید برقی افزود: هر جامعه‌ای که با نشاط و سرزنده است، می‌تواند در همه عرصه‌ها موفق باشد.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به ورزش برای سلامت جامعه گفت: براساس آمار بسیاری از مرگ و میرها و امراض قلبی و عروقی به دلیل بی‌تحرکی افراد ایجاد می‌شود که امیدواریم با تغییر در سبک زندگی و توأم ساختن آن با اخلاق و ورزش شاهد جامعه‌ای با نشاط و سالم باشیم.

رئیس شورای ورزش شهرستان بناب گفت: با توجه به حضور گسترده مردم شهرستان بناب در ورزش‌های همگانی، باید این رشته ورزشی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

یکی از اساتید حوزه نیز در بازدید از این کلاس ضمن تقدیر و تشکر از مربیان و مسئولین برگزاری این کلاس‌های ورزشی گفت: با دیدن این جمع که از نخبگان شهر هستند، خیلی خوشحال شدم و مثل اینکه گمشده خود را امروز یافتم.

حجت‌الاسلام سید یوسف جابری توجه به ورزش را یکی از راه‌های اصلی مبارزه با سوق یافتن جوانان به سمت اعتیاد یاد کرد و افزود: مسئولان باید در خصوص تشکیل کلاس‌های متعدد ورزشی به خصوص در بعد همگانی اهتمام کنند.

این استاد حوزه در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم توجه به ورزش تداوم داشته باشد و تبدیل به برنامه روزانه برای همه مردم شود تا سلامت همیشگی جامعه را شاهد باشیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان بناب همچنین در همایش کونگ‌فوکاران این شهرستان گفت: با توجه به ظرفیت موجود در ورزش بناب و تعاملات بین دستگاه‌ها می‌توان در این مقطع با آسیب‌شناسی لازم و بیان مشکل نسبت به حل آن اقدام کرد.

سید مجید یزدانی با اشاره به نقش ورزش در ایجاد زندگی سالم، پویا و بانشاط افزود: تحقیقات نشان داده است که هرجا بودجه ورزش افزایش یافته، در سایر حوزه‌ها نظیر نیاز شهروندان به مراکز درمانی صرفه جویی قابل توجهی رخ داده است.

وی در ادامه سخنان خود با قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی استاد راهدان عزیز اللهوردیان برای توسعه ورزش‌های رزمی منطقه تصریح کرد: در سایه تلاش‌های این استاد رزمی‌کار شاهد بالندگی رشته ورزشی کونگ‌فو شهرستان بناب در سطح قهرمانی به ویژه در بعد همگانی هستیم و ایشان توانسته با تربیت جوانان، ورزشکاران زیادی را تحویل جامعه دهد.

دبیر شورای ورزش بناب همچنین ضمن قدردانی از شورای اسلامی شهر به خصوص شهردار بناب به خاطر احداث میادین مختلف ورزشی و نیز توسعه ورزش همگانی افزود: با توجه به حضور گسترده قشرهای مختلف مردم بناب در ورزش‌های همگانی امیدواریم این رشته ورزشی بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد!

در این همایش ورزشی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مرکز بناب و از ورزشکاران این کلاس ضمن قدردانی از زحمات استاد اللهوردیان مربی زحمتکش و با انضباط گفت: ورزش بهترین راه پیشگیری از سوق یافتن جوانان به سمت اعتیاد است و افرادی که منظم ورزش می‌کنند، کمتر در این دام گرفتار می‌شوند.

غلامحسین جوانمرد با اظهار نگرانی از افزایش بی‌رویه مراکز عرضه قلیان در نقاط مختلف شهر و ضمن تأکید بر ضرورت حمایت و تشویق ورزشکاران و مربیانی نظیر استاد اللهوردیان اظهار امیدواری کرد با توسعه امکانات و اماکن ورزشی شهرستان کاهش روی آوردن جوانان به سمت اعتیاد و مواد مخدر را شاهد باشیم.

در ادامه برخی از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی رشته کونگ‌فو با بیان مسائل و مشکلات از مسئولان خواستند با توجه به استقبال جمع کثیری از قشرهای مختلف مردم برای استفاده از کلاس‌های استاد اللهوردیان از واگذاری سالن ورزشی شهرداری به رشته‌های دیگر پرهیز کنند.

سپس باقر بابازاده شهردار بناب نیز ضمن قدردانی از برگزاری منظم کلاس‌های استاد اللهوردیان با اشاره به اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری در خصوص توسعه ورزش منطقه، به درخواست ورزشکاران در مورد عدم واگذاری سالن ورزشی شهرداری به سایر رشته‌های ورزشی پاسخ مثبت داد و قرار شد از این سالن صرفاً برای رشته کونگ‌فو استفاده شود.

استاد اللهوردیان یکی از مربیان ورزش است که تمام وقت و همت خود را به صورت شبانه روزی صرف اعتلای فرهنگ ورزش و سلامتی جسمی و روانی قشرهای مختلف شهرستان بناب می‌نماید.

این مربی همچنین کلاس‌های خود را با نام خدا آغاز و در ابتدای شروع کلاس‌ها ورزشکاران را به نماز، تحصیل، احترام به والدین و رفاقت تعطیل توصیه و سفارش می‌کند که نتایج ارزشمندی را نیز به دنبال داشته است.

شهرستان 130 هزار نفری بناب در 120 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده است و یکی از شهرهای مستعد استان در زمینه پرورش قهرمانان ورزشی در رشته‌های مختلف ورزشی بوده و ورزشکاران زیادی از این شهرستان درسطح کشور فعالیت می‌کنند. این درحالی است که اخیراً نیز شهرستان بناب به عنوان پایگاه کشف استعداد در رشته ورزشی تنیس روی میز از سوی فدراسیون مربوطه انتخاب شده است.

انتهای پیام/60002/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول