اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

بیش از 50 طرح فرهنگی ورزشی در قزوین در حال اجراست

استاندار قزوین گفت: بیش از 50 طرح چندمنظوره فرهنگی ورزشی با اعتبار 100 میلیون تومان در استان قزوین در حال اجراست.

بیش از 50 طرح فرهنگی ورزشی در قزوین در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که به عنوان مهمترین ظرفیت فرهنگی استان قزوین تلقی می‌شود، باورهای عمیق مردم استان است.

وی افزود:‌ نیروی انسانی فرهیخته و تربیت شده، وجود دانشگاه‌های متعدد در سطح استان و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی از دیگر ظرفیت‌های فرهنگی استان قزوین به شمار می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 50 واحد دانشگاهی در سطح استان فعال است، گفت: در این تعداد واحد دانشگاهی بیش از 130 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 50 طرح چندمنظوره فرهنگی و ورزشی در سطح استان در حال اجراست، بیان کرد: این طرح ها برای اجرا به بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که این میزان اعتبار از توان مالی استان قزوین خارج است.

به گفته عجم موقعیت جغرافیایی قزوین، وجود امامزاده حسین (ع) و ثبت بیش از هشت هزار اثر ملی به همراه باغ صفویه از دیگر توانمندی‌های استان است که ساماندهی این مجموعه‌های فرهنگی به تخصیص و تأمین اعتبارات ویژه‌ای نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در استان قزوین ترویج فرهنگ قرآنی بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ قرآنی در استان برای نخستین بار در کشور شورای عالی قرآنی راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 12 هزار قرآن‌آموز در سطح استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌های قرآنی دستگاه‌ها با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در این شورا مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 270 موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، عنوان کرد: ساماندهی گلزار شهدا، راه‌اندازی کرسی‌های آزاد‌اندیشی، توجه به حوزه عفاف و حجاب و قانون‌مداری از جمله اولویت‌ها و دغدغه‌های شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در سال‌های گذشته بوده است.

عجم با اشاره به ادغام وزارتخانه‌های ورزش و جوانان بیان کرد: ادغام این دو وزارتخانه اگرچه مزایایی داشت اما در برخی از موارد موجب بروز برخی از مشکلات شده است.

این مسئول افزود: برای رفع این مشکلات و تقویت بخش جوانان باید ردیف‌های بودجه خاص در نظر گرفته شود زیرا تعالی‌بخشی نیاز به روزآمدی قوانین دارد.

استاندار قزوین با اشاره به کمبود بودجه برای تعمیر و نگهداری مساجد گفت: بیش از یک‌هزار و 500 مسجد در سطح استان قزوین وجود دارد که اگر برای هر یک از آن‌ها قرار باشد پنج میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شود، مبلغ قابل توجهی به دست می‌آید که با توجه به اعتبارات اختصاص یافته، استان قادر به تامین آن نیست.

عجم افزود: برای ترویج نماز جمعه نیز باید مکان‌های مناسبی در اختیار باشد که در این راستا اقدام به ساخت مصلی در نقاط مختلف استان شده است.

وی اضافه کرد: در گذشته برای تامین زمین مصلی‌ها با مشکلاتی روبه‌رو بودیم که در حال حاضر رفع شده و تعدادی از مصلی‌ها در حال ساخت است.

انتهای پیام/77010/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول