اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیجار خبر داد

انجام 517 عملیات آتش نشانی در بیجار / کاهش 30 درصدی حوادث در بیجار

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیجار از کاهش 30 درصدی حوادث در این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: 517 عملیات آتش‌نشانی طی یکسال اخیر در بیجار انجام شده است.

انجام 517 عملیات آتش نشانی در بیجار / کاهش 30 درصدی حوادث در بیجار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار نریمان برزگران ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان که با حضور سرپرست شهرداری و به مناسبت روز ایمنی و آتش‌نشانی در محل شهرداری برگزار شد ضمن تبریک این روز به  فعالان این عرصه گفت: هفتم تیرماه روز جوانمردی و ایثارگری و رشادت‌ غیورمردانی است که همیشه بیدار و به دنبال نجات و امداد هستند.

وی درباره انجام عملیات‌های آتش‌نشانی در بیجار افزود: معمولاً عملیات های آتش‌نشانی را سالانه بررسی می کنند که طی یکسال اخیر تعداد 517 مورد عملیات آتش‌نشانی در بیجار انجام شد.

این مسئول 261 مورد  عملیات را در زمینه اطفاء حریق واحدهای مسکونی شهری و واحدهای مسکونی روستایی، جنگل‌ها و باغات شهری و جنگل‌ها و باغات روستایی، مراتع علف‌زار باغات، گندم‌زار، ساختمان‌های مخروبه، اطفاء حریق در ضایعات دپو شده و لاستیک کهنه، واحدهای تجاری کارخانجات و تصادفات خودروها و امداد گری در واژگون شدن آنها عنوان کرد.

برزگران همچنین 126 مورد از این عملیات‌ها را مربوط به آموزش اطفاء حریق در مدارس و ادارات دولتی عنوان کرد.

وی همچنین 73 مورد از این عملیات ها را در زمینه امدادگری که شامل نجات افراد از چاه و ارتفاعات و ورود حیواناتی گزنده چون مار و ... بیان کرد.

این مسئول همچنین اطفاء حریق به مدت 22 ساعت را از جمله عملیات‌های انجام شده این واحد آتش نشانی بیان کرد.

برزگران همکاری آتش‌نشانی بیجار با واحدهای شهری که هر چند از حیطه کاری آتش‌نشانی دور است را به 320 مورد عنوان کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اطلاع رسانی و آگاهی مردم و آمار آتش سوزی در سطح شهر بسیار کم شده است و این جای خوشحالی دارد که ما شهروندانی آگاه بر اطفاء حریق داریم.

استقرار 2 ایستگاه آتش‌نشانی و با فعالیت 12 نفر نیرو در بیجار

برزگران در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 2 ایستگاه آتش نشانی در بیجار وجود دارد گفت: یک ایستگاه فعال واقع در خیابان طالقانی با 12  نفر نیرو و 6 خودرو فعال برای امداد رسانی 24 ساعته آماده امداد رسانی هستند.

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیجار بیان کرد: در حال حاضر یک ایستگاه دیگر آتشنشانی در مرحله بهره‌برداری است.

برزگران در خصوص سطح آمادگی و آموزش به نیروها در آتش نشانی در زمینه امداد رسانی خاطرنشان کرد:  آموزش و میزان سطح آمادگی به نیروی جوان و آموزش دیده بر می‌گردد که خوشبختانه با آموزش‌های لازم افراد از آمادگی خوبی بهره‌مند هستند.

وی همچنین از اعزام نیرو به اصفهان برای افزایش و بالا رفتن سطح آموزش در ماه‌های گذشته خبر داد و این کار را بسیار ارزنده و در راستای آموزش افراد مفید و کاربردی بیان کرد.

برزگران به عمده‌ترین مشکلات بر سر راه آتشنشانی برای امداد سریع اشاره و بیان کرد: ترافیک شهری از معضلات عدیده‌ای است که در برخی از خیابان‌های بیجار مانع از امداد رسانی  هنگام وقوع حادثه می‌شود.

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیجار به دیگر کمبودهای واحد آتش نشانی بیجار اشاره و بیان کرد: کمبود خودرو و تجهیزات از جمله  خودروهای بالابر، ست هیدرولیک است.

وی تنها امدادرسانی را در مسیر جاده ها هلال احمر این شهرستان  که دارای یک ایستگاه مستقر در 50 کیلومتری مسیر جاده سنندج – بیجار بیان کرد و گفت: تنها امدادرسان در مسیر جاده‌ها هلال احمر است که در صورت وقوع حادثه و تصادف در مسیرهای جاده‌ای دیگر با تأخیر رسیده و امداد رسانی مشکل خواهد بود و نیاز است ایستگاه‌های دیگر ایجاد و این کمبود جبران شود.

برزگران از دیگر مشکلات واحد آتش نشانی بیجار را بافت قدیمی شهر و کوچه‌های نامناسب برای تردد ماشین‌های آتشنشانی خصوصا در زمستان عنوان کرد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: در بیجار در حال حاضر بر حسب جمعیت شهری و تعداد نفرات آتش نشانی امید است آتش نشانی این شهر زیر نظر سازمان آتش نشانی رفته که تحقق این امر موجب می‌شود آتش نشانی بیجار در زمینه وسایل و تجهیزات لازم با کمبود و مشکل مواجه نشود.

وی عنوان کرد: امید است دانش آموزان از طریق مدارس در زمینه رعایت  و آشنایی با نکات ایمنی آموزش‌های لازم را دیده تا هنگام وقوع حادثه از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری شود.

برزگران در پایان از مردم آگاه بیجار در خصوص رعایت نکات ایمنی در این شهرستان و آموزش‌های لازم به افراد  توسط خانواده برای جلوگیری از بروز حوادث تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/79015/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول