اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد یزد در جمع خبرنگاران:

برگزاری کنگره وحشی بافقی سرلوحه برنامه‌های فرهنگی استان یزد قرار دارد

مدیرکل ارشاد استان یزد گفت: برگزاری کنگره وحشی بافقی سرلوحه برنامه‌های فرهنگی استان یزد قرار دارد.

برگزاری کنگره وحشی بافقی سرلوحه برنامه‌های فرهنگی استان یزد قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی ظهر امروز در نشست خبری کنگره بزرگداشت وحشی بافقی، اظهار داشت: از بدو تصدی در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در نخستین سفری که به بافق داشتم با پیشنهاد امام جمعه این شهر، برگزاری همایش ملی وحشی بافقی کلید خورد.

وی خاطرنشان کرد: از آن تاریخ تاکنون فراز و نشیب‌هایی در مورد محل و نحوه برگزاری این کنگره وجود داشته که این عوامل موجب تاخیر در برگزاری این همایش ملی شده است.

دبیر همایش ملی وحشی بافقی ادامه داد: اکنون خوشحالم که این کنگره عظیم در جمع مردم و مسئولان خونگرم شهر بافق در روزهای 17 و 18 مهر ماه جاری برگزار می‌شود.

عبدالحسینی از چاپ و انتشار پنج کتاب با موضوع شخصیت، اشعار، عصر زندگانی و سفرهای وحشی بافقی به یزد، کاشان، هند و محل فوت و دفن این شاعر خبر داد.

وی یادآور شد: کتاب‌های مذکور در نسخه‌های متعدد چاپ شده که تعدادی از آنها در خلال برگزاری کنگره، بین شرکت کنندگان توزیع خواهد شد و بقیه نیز از روش‌های مختلف در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مورد تأثیر این کنگره بر شهرستان بافق نیز عنوان کرد: نوشتن بیش از 400 مقاله علمی و حضور فرهیختگان و مسئولان بلند پایه فرهنگی کشور همچنین معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های معدنی بافق و نیز ایجاد شور و نشاط در مردم از مهم‌ترین دستاوردهای این کنگره است.

عبدالحسینی همچنین با بیان اینکه اگر همکاری و مساعدت‌های شرکت سنگ آهن بافق نبود، برگزاری این کنگره با این حجم عظیم میسر نمی‌شد.

وی همچنین از امام جمعه، فرماندار، مدیرعامل شرکت سنگ آهن و تیم همراه وی قدردانی کرد.

دبیر همایش ملی وحشی بافقی تصریح کرد: همه کارهای اجرایی، مالی و تدارکاتی را شهر بافق و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران انجام می‌دهند که قابل تقدیر و ستودنی است.

فرماندار بافق نیز در این نشست، این شهر را سرزمین نخل و آفتاب و آهن خواند و گفت: این شهرستان بِرندهای ارزشمندی دارد که باید در فرصت‌های مناسب در سطح ملی معرفی شوند.

مهدی خاوری با اشاره به اینکه مردم بافق عاطفه، لطافت و شجاعت را با هم دارند، افزود: شهروندان بافقی، عاطفه و مهمانداری را از شعرایی همچون وحشی بافقی و شجاعت را از آیت‌الله شیخ محمد تقی بافقی به ارث برده‌اند.

وی، سند شجاعت مردمان بافق را تقدیم بیش از 240 شهید در دوران دفاع مقدس و چهار شهید نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر بیان کرد.

وحشی بافقی شاعر پرآوازه قرن دهم هجری قمری است که در بافق متولد شد و دوران جوانی خود را در آنجا گذراند سپس به یزد سفر کرد و مدتی در این شهر ساکن بود و پس از آن به کاشان رفت و به مکتب‌داری پرداخت.

وی سال‌ها بعد دوباره به یزد بازگشت و در آنجا درگذشت. وحشی بافقی در حال حاضر مقبره‌ای ندارد و قبر او سال‌ها پیش در طرح خیابان مهدی قرار گرفت.

انتهای پیام/2464/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول