اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد گسترش شبکه بهداشت شهرستان همدان خبر داد

فعالیت 95 هزار و 157 بهورز در 106 روستای همدان

مسئول واحد گسترش شبکه بهداشت شهرستان همدان از وجود 95 هزار و 157 بهورز در 106 روستای شهرستان همدان خبر داد.

فعالیت 95 هزار و 157 بهورز در 106 روستای همدان

امیر ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با تصویب شبکه بهداشت و درمان کشور در سال 1364 از سوی مجلس شورای اسلامی، خانه‌های بهداشتی به عنوان خدمات بهداشتی و درمانی در شبکه بهداشت و درمان توانسته‌اند خدمات ارزنده‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به وجود 58 خانه بهداشت و پایگاه بهداشت روستائی در شهرستان همدان افزود: تقریباً در همه روستاهای زیر پوشش شهرستان همدان خانه بهداشت و پایگاه بهداشت روستایی وجود دارد که به فعالیت می‌پردازند.

مسئول واحد گسترش شبکه بهداشت شهرستان همدان از وجود 95 هزار و 157 بهورز در شهرستان همدان خبر داد و افزود: بهورزان تلاشگر در شهرستان همدان در 106 روستا تقسیم و به خدمات‌دهی به روستائیان می‌پردازند.

وی با اشاره به خدمات بهورزان در راستای بهداشت محیط حرفه‌ای افزود: خدمات بهداشت محیط حرفه‌ای شامل خدمات بهداشت، ماده 13، اماکن و تهیه و توزیع و کنترل آب آشامیدنی و دیگر خدمات بهداشتی است که بهورزان در این راستا به خدمات می‌پردازند.

ربیعی ادامه داد: خدمات بهداشت خانواده را نیز می‌توان در راستای تغذیه، باروری سالم، مراقبت پیش از بارداری و پس از آن، خدمات سلامت بانوان و مردان ایرانی و دیگر خدمات دانست.

وی همچنین بهداشت مدارس، دهان و دندان و روان و درمان را از دیگر خدمات بهورزان اشاره کرد و افزود: آموزش بهداشت، واکسیناسیون علیه بیماری عفونی، پیشگیری از این بیماری و مبارزه با آن و شناخت بیماری پرفشارخونی، دیابتی و غربالگری این افراد از دیگر خدمات بهورزان به شمار می‌آید.

مسئول واحد گسترش شبکه بهداشت شهرستان همدان ادامه داد: در صورت نیاز ارجاع بیماران به مراکز بهداشتی و درمانی سطح دوم را می‌توان از خدمات ارزنده بهورزان در روستاها به شمار آورد.

وی در پایان نمونه شدن بهورزان شهرستان همدان به خصوص در کشور را در خور توجه دانست.

انتهای پیام/89023/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول