اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 2 روز و با ارائه مقالات علمی

نخستین همایش علمی سامانه‌های متحرک امدادی در رزم پایان یافت

نخستین همایش سراسری تخصصی و آموزشی تازه‌های علمی سامانه‌های متحرک امدادی و بهداشتی و درمانی در رزم امروز در مشهد به کار خود پایان داد.

نخستین همایش علمی سامانه‌های متحرک امدادی در رزم پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عصر امروز دومین روز از نخستین همایش سراسری تخصصی و آموزشی تازه‌های علمی سامانه‌های متحرک امدادی، بهداشتی و درمانی در رزم با حضور سرداران و فرماندهان بهداری نیروی زمینی سپاه در بیمارستان امام حسین(ع) مشهد برگزار شد.

در این همایش طی روز گذشته و امروز در فواصل زمانی مختلف، نخبگان و استادان و ارشدان بهداری نیروی زمینی سپاه مقالات و الگوهای راهبردی خود در زمینه تازه‌های علمی سامانه‌های متحرک امدادی، بهداشتی و درمانی در رزم را ارائه دادند که برخی از این مقالات در دست تحقیق است و برخی نیز عملی شده‌اند.

از مقالات ارائه شده در این همایش می‌توان به آخرین یافته‌های درمان تهدیدات شیمیایی، جدیدترین یافته‌های علمی در پیشگیری از عوامل جنگ نوین با تأکید بر ایمن‌سازی و آموزش، معرفی آخرین وضعیت تجهیزات مورد نیاز در تهدیدات NBC، تریاژ در مصدومین شیمیایی، سازه‌های متحرک در تشخیص و امداد و درمان مصدومین، اقدامات اخلاق پزشکی و حقوق بیماران در سامانه‌های جراحی سیار، طراحی سازه آمبولانس موتوری با کاربری حمل مجروح در بحران‌ها، طراحی آمبولانس زرهی با قابلیت حمل مجروح در جنگ و بحران‌ها،‌طراحی پست امداد سیار در رزم،‌سامانه بیمارستان صحرایی اتودراپ،‌سامانه بیمارستان صحرایی متحرک اتوبوسی، و سامانه بیمارستان صحرایی سیار اشاره کرد.

انجام عمل جراحی در سازه‌های متحرک، پانسمان‌های بیولوژیک نسل جدید، مروری بر سنسورهای زیستی در سامانه‌های متحرک،‌ تجهیزات پزشکی لیزری،‌ سامانه هوشمند کمک‌رسانی و هدایت پزشکی از راه دور در حوادث و فوریت‌های پزشکی،‌سامانه‌های متحرک تغذیه در بحران و حوادث غیرمترقبه،‌ تله‌مدیسین در اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش جمهوری ایران و تله‌مدیسین در مراکز ارائه خدمات بهداشتی - درمانی نیروی زمینی سپاه از دیگر مواردی است که در این همایش می‌توان نام برد.

انتهای پیام/2202/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول