اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد

104 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تقویت حوزه‌های علمیه کشور

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در اعتبارات سال جاری 104 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تقویت حوزه‌های علمیه کشور و همچنین مؤسسات فرهنگی اختصاص داده شده است که این میزان 2.5 برابر سال گذشته است.

104 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تقویت حوزه‌های علمیه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام احمد سالک ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله هادی باریک‌بین نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: در جلسات مختلف کمیسیون فرهنگی مجلس برای تصویب بودجه سال 92 بر تقویت حوزه‌های علمیه کشور تأکید بسیار شد و اعتبارات در خور توجهی برای این مراکز در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس در اعتبارات سال جاری 104 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تقویت حوزه‌های علمیه کشور و همچنین مؤسسات فرهنگی اختصاص داده شده است که این میزان 2.5 برابر سال گذشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تقویت مراکز فرهنگی کشور و فعال کردن مراکز تحقیق و پژوهش فرهنگی را از دیگر سیاست‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به منظور تنظیم بودجه سال جاری عنوان کرد.

سالک اضافه کرد: علاوه بر این کمیسیون فرهنگی مجموعه‌ای از طرح‌های بنیادین فرهنگی را در دست تصویب دارد که جلسات کارشناسی آن در کمیسیون در حال برگزاری است و به زودی برای تصویب به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

*اقدام جدی برای رفع مشکلات 65 هزار مسجد کشور

وی تجهیز، احداث، توسعه و رفع مشکلات مساجد کشور را یکی از این طرح‌ها ذکر کرد و افزود: 65 هزار مسجد در کشور وجود دارد که برای رفع مشکلات آن‌ها باید یک اقدام جدی انجام داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این طرح مجلس شورای اسلامی دین خود را به مساجد به عنوان یک پایگاه عظیم فرهنگی ادا می‌کند.

انتهای پیام/2667/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول