اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان:

تفکر بسیجی مصداق بارز الگوی ایرانی اسلامی است

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: تفکر بسیجی مصداق بارز الگوی ایرانی اسلامی است و می‌‏توانیم آن را به کشورهای اسلامی ارائه کنیم.

تفکر بسیجی مصداق بارز الگوی ایرانی اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، حسن رهایی در مراسم معارفه مسئول پایگاه بسیج دانشجویی برادران شهید منشی‎زاده مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان، اظهار کرد: تفکر بسیجی یکی از مهم‎ترین مباحثی است که می‎تواند در شرایط کنونی هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین‌المللی به ما کمک کند.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‎ترین مباحثی که امروز به عنوان الگوی ایرانی اسلامی مطرح است و ما می‌توانیم به عنوان یکی از مهم‎ترین دستاوردهای این انقلاب به عرصه بین‌‌المللی و به خصوص کشورهای اسلامی ارائه کنیم، تفکر بسیجی است.

این مسئول افزود: تفکر بسیجی می‌‎تواند خیلی از راه‌ها را نشان دهد؛ تفکر بسیجی میان‏‌برها و باورها را خوب می‌شناسد؛ ما با تفکر بسیجی در کم‎ترین زمان، با کم‎ترین هزینه به بهترین نتیجه دست پیدا می‌کنیم.

رهایی اذعان داشت: موفقیت ایران در علم شبیه‎سازی و سلول‌های بنیادی که یک دستاورد بزرگ برای جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود، بر اساس یک تفکر جهادی و بسیجی به دست آمد و ما امروز جز چند کشور انگشت‏‌شمار دنیا هستیم که به این علم دست پیدا کرده‌ایم و ایران امروزه به عنوان یک مرجع علمی در این زمینه شناخته می‌شود.

وی گفت: بسیج دانشجویی باید در زمینه حوزه مهارتی دانشجویان، حوزه اعتقادی و حوزه تئوری و علمی برنامه‎ریزی کند و برای مهارت‎آموزی تعمیق اعتقادات و شکوفایی علمی دانشجویان برنامه داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره به اینکه شورای فرهنگی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان نیز شکل گرفته و چندین جلسه برگزار شده است، گفت: ما انتظار داریم تا بسیج نیز به عنوان عضو رسمی این شورا، برنامه‎های شاخص، فاخر و خوبی ارائه کند، ما نیز برای شکوفایی بسیج دانشجویی و فعالیت آن‎ها حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

رهایی همچنین درخواست کرد: تقویم فرهنگی و برنامه‎ای در بسیج دانشجویی تدوین و برنامه‎های مختلفی در ایام مختلف سال اجرا شود؛ بسیج دانشجویی باید محل دانشجویان خوش‎فکر، با برنامه و معتقد باشد و با خوش فکری و برنامه‎های خوب موجبات بالندگی نظام را به دنبال داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی و بسیج هر دو یک نهاد انقلابی هستند که بعد از انقلاب تشکیل شده‎اند، به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری می‎فرمایند جهاد دانشگاهی یک فرهنگ است، هر چه قدر بتوانیم این فرهنگ را در جامعه گسترش بدهیم، کشور را بیشتر به سمت استقلال و سربلندی پیش برده‎ایم.

داریوش جلالی، مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان نیز در این جلسه گفت: مقام معظم رهبری مجموعه بسیج را یک مزرعه‌ بی‎حصار معرفی می‌کنند، مزرعه بی‎حصار یعنی این‎که همه می‌توانند وارد مجموعه بسیج و فعالیت‌های آن شوند و ما منعی برای هیچ فردی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: بسیج در حد یک حزب و گروه نیست، بسیج فراجناحی است و مربوط به آحاد جامعه است، بسیج به عنوان متولی حفظ و اجرای برنامه‎های کلان نظام در سطح جامعه است؛ ما بسیج را این‎گونه معرفی می‌کنیم و از این باب نگاه می‌‌کنیم که حضور بسیج به این منظور است که اگر جایی باری روی زمین مانده است، بتواند آن بار را بردارد، نه این‎که چوب لای چرخ آن مجموعه باشد.

انتهای پیام/2249/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول