اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سگ‌های ولگرد بلای جان کودکان سنندجی

سگ‌های ولگردی که نگهبانان مسکن‌ مهر از آن استفاده می‌کنند بلای جان کودکان سنندجی شده‌اند.

سگ‌های ولگرد بلای جان کودکان سنندجی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ازدیاد سگ‌های ولگرد و پرسه زدنشان در سطح شهر سنندج تبدیل به معضلی شده که بیشترین آسیب جسمی، روحی و روانی را متوجه کودکان کرده است.

یکی از شهروندان سنندجی ساکن جاده ساحلی سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر بخش جاده ساحلی به دلیل وجود آپارتمان‌های مسکن مهر بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و کمیته‌ امداد و نیز کشتارگاه سنتی سابق شهر مملو از سگ‌های ولگرد شده است.

عزت مرادی افزود: نگهبانان ساختمان‌های مسکن مهر این ناحیه به‌ خاطر حفظ خود و مصالحشان سگ‌های ولگرد را پرورش می‌دهند، اما همین سگ‌ها موجب ترس کودکان ما شده است.

وی با اشاره به حمله سگ‌ها به دو کودک این منطقه گفت: بارها با بهداشت محیط، شهرداری و شورای شهر مراجعه کردیم؛ اما پس از یک سال جوابی دریافت نکرده‌ایم.

یکی دیگر از اهالی ساکن جاده ساحلی سنندج در این باره گفت: به خاطر انهدام برخی سگ‌های منطقه بهاران مابقی سگ‌های این منطقه به جاده ساحلی هجوم آورده‌اند که موجب شده جمعیت سگ‌های ولگرد بیشتر شود.

کریم علیخانی اضافه کرد: علاوه بر آن وجود کشتارگاه قبلی سنندج در اینجا که مأمن سگ‌های ولگرد بود دلیلی مضاعف بر جا خوش کردنشان در این بخش از شهر است.

وی با اعلام اینکه شهرداری جوابگوی هیچ کس نیست خاطرنشان ساخت: تلفنی با استاندار هم در این مورد صحبت کردیم، اما هنوز اقدامی انجام نشده است.

یکی دیگر از اهالی جاده ساحلی گفت: تلفنی با یکی از اعضای شورای شهر صحبت کردیم که گفت به دلیل کشته‌ شدن عمدی یک نفر توسط شکارچی، دیگر سگ‌های ولگرد شهر را منهدم نمی‌کنیم.

شیرین شاکری ادامه داد: این عضو شورای‌ اسلامی شهر با این جریان کار شهرداری را توجیه می‌کند اما کسی به فکر سلامت و ایمنی مردم نیست.

وی اذعان داشت: کودکانمان از ترس روزها بدون همراه از خانه بیرون نمی‌آیند و شب‌ها هم از ترس زوزه این سگ‌ها نمی‌خوابند.

شاکری با اعلام اینکه این مسئله به ضرر کودکان تمام می‌شود، افزود: بلایی که بر سر دو کودکی که سگ به آنها حمله کرده را کسی پاسخگو نیست.

وی با ابراز نگرانی از سلامت جسمی و روحی فرزندانش اذعان داشت: آرامش ما به هم ریخته و هر لحظه منتظر شنیدن خبر بدی هستم که دیگر خواب و خوراک هم برای ما نمانده است.

انتهای پیام/79014/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول