اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نمین:

مجتمع خدماتی ـ رفاهی بین‌راهی نمین افتتاح می‌شود / حضور 60 هزار گردشگر در نمین

فرماندار شهرستان نمین از افتتاح مجتمع خدماتی ـ رفاهی بین‌راهی نمین در روزهای آینده خبر داد.

مجتمع خدماتی ـ رفاهی بین‌راهی نمین افتتاح می‌شود /  حضور 60 هزار گردشگر در نمین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدتقی دریتیم صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته گردشگری که چهارمین روز این هفته به نام «گردشگری، خانواده و معنویت» نامگذاری شده است، در مراسم تجلیل از فعالان این‌ حوزه اظهار داشت: صنعت گردشگری امروز به پردرآمدترین صنعت دنیا تبدیل شده است به طوری که بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه از این منبع در‌آمدها منافع خوبی را به دست می‌آوردند.

دریتیم  با بیان اینکه کشورمان و استان اردبیل از مستعدترین مناطق برای توسعه صنعت گردشگری و توریسم است، تصریح کرد: این صنعت می‌تواند به منبع عظیم تحولی در منطقه تبدیل شود به طوری که نباید گردشگری استان اردبیل را محدود به سرعین بدانیم بلکه در سایر مناطق این ظرفیت‌ها ظرفیتی بی‌نظیر و تمام‌نشدنی است.

این مسئول وجود تفرجگاه‌ها و مناطق نمونه گردشگری در نمین را به مانند فندقلوی نمین و گردنه حیران و زیبایی‌های طبیعت را یادآور شد و گفت: ما به جد از سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت می‌کنیم و معتقدیم بهره‌وری بالا در این صنعت می‌تواند کشور ما را از تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی در امان نگه دارد.

دریتیم صنعت گردشگری را پاک‌ترین و پردرآمدترین و پر اشتغال‌ترین صنعت دنیا برشمرد و خاطرنشان کرد: در این صنعت آنچه حرف اول و آخر را می‌زند سرمایه‌گذاری در مناطق خدادادی و بهره‌گیری از این توان بالقوه است که می‌تواند به بالفعل تبدیل شود.

وی با تبریک هفته گردشگری و نامگذاری این هفته به نام «گردشگری، آب و منابع مشترک» ادامه داد: این هفته فرصت مناسبی است تا بتوان با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف دستاوردهای این صنعت و درآمد ناشی از آن را بهتر و بیشتر به علاقمندان شناساند.

رئیس شورای اداری شهرستان نمین ضرورت برنامه‌ریزی صحیح و درست در توسعه این صنعت را یادآور شد و ابراز داشت: ما در گرامیداشت این هفته ضمن راه‌اندازی تورهای یک روزه گردشگری از برجستگی‌های نمین، در این حوزه از مراکز اقامتی و پذیرایی خواستیم تا با تخفیف 50 درصد به گردشگران و مسافران و علاقمندان به طبیعت ارائه خدمات کنند.

دریتیم بازدید یک روزه از موزه‌ها به صورت رایگان دانش‌آموزان و دانشجویان را در مناطق بکر و طبیعی گردشگری به همراه نصب پلاکارد و بنر در نقاط مختلف شهر در معرفی و شناساندن قابلیت‌‌های گردشگری از برنامه‌های راهبردی در این هفته اعلام کرد.

وی حضور بیش از 60 هزار گردشگر را در نیمه اول امسال در شهر فرهنگی و ارزشی نمین با جاذبه‌های متنوع طبیعی و تاریخی یادآور شد و عنوان کرد: به همین مناسبت تلاش می‌کنیم تا با راه‌اندازی مجتمع خدماتی - رفاهی بین‌راهی در نیمه دوم سال بتوانیم گردشگران بی‌شماری را جذب منطقه کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  فرماندار شهرستان نمین در پایان سخنان خود همچنین از برپایی نمایشگاه عکس و طبیعت نمین در این شهر خبر داد و اذعان داشت: پیش از این نمایشگاه در تهران برپا شده بود که قرار است در نیمه دوم سال در اردبیل و نمین این نمایشگاه دایر شود.

انتهای پیام/62007/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول