اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سی‌ان‌ان گزارش داد

ارسال هزاران دلار برای یک گروه تروریستی سومالی از آمریکا

عده‌ای از حامیان گروه تروریستی الشباب در ایالات متحده در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی برای این گروه سلفی و ارسال آنها به سومالی هستند.

ارسال هزاران دلار برای یک گروه تروریستی سومالی از آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس، رادیو صدای روسیه بر اساس برخی گزارش‌های شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که گروه تروریستی – سلفی الشباب سومالی که اخیرا مسئولیت یک حمله تروریستی در کنیا به آن نسبت داده شد، از منابعی در آمریکا کمک مالی دریافت می‌کند.

بنابراین گزارش، الشباب در مارس ۲۰۰۸ از سوی آمریکا به‌عنوان گروه تروریستی شناخته شد و بنابراین کمک مالی به آن در این کشور ممنوع است، اما مثال‌های متعددی وجود دارند که نشان می‌دهند این گروه سلفی از برخی شهروندان آمریکایی کمک مالی دریافت کرده است.

دو زن سومالیایی‌الاصل به نام‌های «هاوو حسن»، 64 ساله و «امینه فرح علی»، 35 ساله، یک خط کنفرانس تلفنی را به جمع‌آوری کمک برای الشباب اختصاص داده‌اند. این دو زن سومالیایی به شهروندی آمریکا درآمده‌اند و بنابراین تابع قوانین شهروندی این کشور هستند. در 26 اکتبر 2008، این دو زن 2100 دلار از 21 فرد مختلف برای پرداخت به الشباب دریافت کردند.

علاوه بر این، گزارش سی‌ان‌ان حاکی است که دو فرد فوق الذکر در مینسوتا خانه به خانه برای جمع‌آوری کمک برای گروه تروریستی الشباب رفته‌اند و عموما ادعا کرده‌اند که کمک‌ها را برای کودکان قربانی جنگ در سومالی می‌خواهند.

«احمد حسین محمود»، دیگر شهروند آمریکایی سومالیایی‌الاصل هم در مینسوتا مبلغی را برای الشباب جمع‌آوری کرده است. بهانه‌ای که این شخص برای اقدام خود به کار گرفته ارسال پول برای مسجدی محلی جهت کمک به کودکان در سومالی بوده است. وی از این طریق 1500 دلار برای الشباب پول ارسال کرده است.

در موردی دیگر، شهروندی آمریکایی 1450 دلار برای الشباب پول جمع‌آوری کرده است. با این وصف روشن است که گروه تروریستی الشباب در خاک آمریکا در حال جمع‌آوری کمک است.

الشباب یک گروه سلفی – تکفیری است که بخشی از خاک سومالی را در اختیار داشته و کشتارهای متعددی در این کشور به این گروه نسبت داده می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول