اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره منابع آب فراهان خبر داد

جلوگیری از برداشت 2 میلیون مترمکعب آب غیرمجاز در فراهان

سرپرست اداره منابع آب فراهان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از برداشت دو میلیون متر مکعب آب غیر مجاز در این شهرستان جلوگیری شد.

جلوگیری از برداشت 2 میلیون مترمکعب آب غیرمجاز در فراهان

محمدرضا صفی‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در راستای صیانت ، حفظ و حراست از منابع آب‌های زیرزمینی، با تلاش شبانه‌روزی، اکیپ گشت و بازرسی شهرستان فراهان در یک سال گذشته توفیقات خوبی داشته که از جمله این موفقیت‌ها جلوگیری از برداشت دو میلیون متر مکعب آب غیرمجاز بوده است.

وی تصریح کرد: گشت‌زنی مستمر در منطقه به صورت شبانه‌روزی و بازدید از چاه‌های کشاورزی و دامداری و نظارت برداشت آب بر اساس مجوزهای صادره، توقیف 12 دستگاه حفاری غیر مجاز و تشکیل پرونده قضایی برای متخلفین، پلمب یک حلقه چاه کشاورزی با حکم مراجع قضایی که اقدام به برداشت غیر متعارف کرده بود بخشی از اقدامات صورت گرفته این شرکت در سال جاری بوده است.

سرپرست اداره منابع آب فراهان ادامه داد: پر و مسلوب‌المنفعه کردن تعداد 14 حلقه چاه غیر مجاز پس از شناسایی و تشکیل پرونده با حکم مراجع قضایی، تقلیل منصوبات تعداد هشت حلقه چاه دارای مجوز بهره‌برداری که برداشت بیش از حد مجاز از منابع آب زیرزمینی داشتند که در اثر این اقدام از برداشت بی‌رویه دو میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی جلوگیری شد و در نهایت شناسایی و پرکردن اضافه عمق و جلوگیری از برداشت بی رویه هشت حلقه چاه که با کف‌شکنی خودسرانه اقدام به برداشت اضافه از آب‌های زیرزمینی کرده بودند.

وی ضمن تشکر از کشاورزان و بهره‌برداران شهرستان فراهان که براساس مجوزهای صادره اقدام به بهره‌برداری از منابع آبی می‌کنند ابراز امیدواری کرد که مردم فهیم شهرستان هرگونه بهره‌برداری و یا حفر چاه غیر مجاز را در اسرع وقت به اداره منابع آب شهرستان فراهان اطلاع دهند.

انتهای پیام/87004/ق20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول