اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نمایشگاه الی بیت‌المقدس

به یاد روزهایی که ندیده‌ایم اما وصفش را بسیار شنیده‌ایم

خبرگزاری فارس از بازدیدکنندگان نمایشگاه بزرگ رزمی فرهنگی الی بیت‌المقدس گزارش می‌دهد.

به یاد روزهایی که ندیده‌ایم اما وصفش را بسیار شنیده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، اینجا میدان جنگ است، این روزها خاک این زمین بوی شلمچه و خرمشهر می‌دهد.

کافی است چشمانت را فقط برای لحظه‌ای کوتاه ببندی و تمام دغدغه‌هایت را پشت درهای نمایشگاهی که به یاد غیورمردان هشت سال دفاع مقدس تدارک دیده است، بگذاری و به یاد روزهایی که اصلاً دراین دنیا نبوده‌ای و فقط داستانش را زبان بزرگترها شنیده‌ای برروی خاک این سرزمین قدم بگذاری.

کمی دورتر صدای خمپاره می‌آید و بوی دود و آتش فضا را پر می‌کند، احساس می‌کنی چقدر این کوچه پس کوچه‌ها برایت آشناست و این گنبد مسجد تو را ناخودآگاه یاد مسجد جامع خرمشهر می‌اندازد. رزمندگان بسیجی پشت دیوارهای فروریخته خرمشهر پنهان شده‌اند و درحال پیشروی به شهری هستند که بعد از پایان جنگ «خونین شهر» نام گرفت.

آنقدر محو تماشای رزمایش عملیات بیت‌المقدس می‌شویم که زمان و مکان را فراموش کرده و یادمان می‌رود که به بخش‌های دیگر نمایشگاه هم سری بزنیم و از حال و هوای نمایشگاه گزارشی تهیه کنیم.

با پایان رزمایش و طنین‌انداز شدن آوای خوش آهنگ «ممد نبودی ببینی شهر آزاد شده ....» از خرمشهر دل می‌کنیم و به سراغ بازدیدکنندگان می‌رویم.

تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه نمونه دولتی باقرالعلوم با شوق عجیبی مشغول تماشای مناطق عملیاتی هستند.

سعید رضوی، یکی از دانش‌آموزانی است که دلش می‌خواهد وقت بیشتری برای تماشای نمایشگاه بگذارد. او می‌گوید: همیشه تجهیزات جنگی را در تلویزیون تماشا کرده بودم و تاکنون آن‌قدر از نزدیک نتوانسته بودم این وسایل جنگی را ببینم و لمس کنم و این موضوع خیلی برایم جالب است و حس خوبی دارم.

تعدادی از هم کلاسی‌های سعید به میدان موانع عملیاتی می‌روند تا با گذر از این موانع حال و هوای روزهای سخت رزمندگان را در مقیاسی کوچکتر تجربه کند.

خانم سلیمانی، خواهر شهید است او با اشاره به نمایشگاه می‌گوید: این تصاویری که اینجا می‌بینم برایم خیلی آشنا هستند چرا که بسیاری از آنها را در عکس‌های برادرم دیده‌ام و حالا حس می‌کنم، علی یک جایی در همین نزدیکی‌هاست.

او می‌گوید: همیشه دلم می‌خواسته همراه کاروان راهیان نور راهی مناطق جنگی شوم اما هیچ وقت این توفیق نصیبم نشده و امروز گوشه‌ای ازاین آرزو برایم برآورده شده است.

تعدادی از دانشجویان دختر مشغول تماشای غرفه‌های فرهنگی نمایشگاه هستند آنها معتقدند: در بیشتر نمایشگاه‌های دفاع مقدس فقط به یک بعد جنگ توجه می‌شود اما در این نمایشگاه علاوه بر بازسازی مناطق جنگی و عملیاتی، نمایش ادوات جنگی و بازسازی بخشی از یادمان‌های دفاع مقدس، جنگ نرم و معرفی خطرات و آسیب‌هایی که بر سر راه جوانان قرار دارد نیز فراموش نشده است و این موضوع تاحد قابل توجهی توانسته به نیاز همه گروه‌های سنی یک خانواده پاسخ مثبت دهد.

ساعت 20:30 دقیقه است و مراسم جنگ شبانه با حضور هنرمندان و مجریان نام آشنای کشور آغاز می‌شود جمعیت از تمام قسمت‌های نمایشگاه به‌طور خودجوش به سوی فضایی که برای برپایی جنگ شبانه تدارک دیده شده است، کشیده می‌شوند و ما نیز به قدری سرگرم برنامه‌های این مراسم می‌شویم که تهیه گزارشمان نیمه کاره می‌ماند بنابراین توصیه می‌کنیم تا زمان باقی است سری به این نمایشگاه واقع در ضلع غربی میدان شهدای شاملو (فرمانداری) بزنید و از نزدیک با بخش‌های متنوع نمایشگاه آشنا شوید.

-----------------------------

گزارش از: مصطفی هدایی

----------------------------

انتهای پیام/2462/ب۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول