اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادگار دوران دفاع مقدس:

نقش رزمندگان پشت جبهه بیشتر تبیین شود

یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس گفت: نقش رزمندگان پشت جبهه به ویژه در برهه کنونی باید بیشتر تبیین شود.

نقش رزمندگان پشت جبهه بیشتر تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام رضا بسطامی امشب در مراسم «شبی با شهدا» که با حضور بانوان و خانواده شهدا در مسجد جامع روستای میقان شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: با توجه به اینکه در دوران حج قرار داریم، بهتر است مقایسه‎ای بین حج و جبهه‎ها داشته باشیم و بدانیم که شهدای ما نوعی حج مقبول را انجام دادند.

وی افزود: شهدا وقتی به جبهه می‎رفتند، وصیت می‎کردند و افرادی که به مکه می‎روند نیز وصیت می‎کنند؛ با این تفاوت که رزمندگان ما امید بازگشت نداشتند و حجاج به سلامت باز می‎گردند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس بیان کرد: از این روستا هر ساله به مکه مسافرت می‎کنند؛ همان‎طور که در هر عملیاتی که در زمان دفاع مقدس انجام شد، رزمندگان شرکت می‎کردند؛ با این تفاوت که رزمندگان یا شهید، اسیر و جانباز می‎شدند و افتخار و سرافرازی برای جامعه بودند.

بسطامی خاطرنشان کرد: بدانید رفتن به جبهه‎ها و به درجه رفیع شهادت رسیدن کمتر از رفتن به حج نیست و اجر آن‎ها «عند ربهم یرزقون است» که بالاتر از همه خوبی‎هاست.

دایی رضای لشکر 17 علی ابن ابیطالب (ع) متذکر شد: آن‎هایی که پشت جبهه فعالیت می‎کردند، اجر و پاداش‌شان کمتر از آن‎هایی که در داخل جبهه بودند، نیست.

 

وی افزود: رزمندگان پشت جبهه همان مادران و همسران و فرزندان شهدا هستند که با تشویق و ترغیب فرزندان و همسران‎شان آن‎ها را راهی جبهه کردند.

بسطامی تصریح کرد: رزمنده اصلی شما هستید؛ پس بیاییم شهدا را الگو قرار دهیم و راهشان را ادامه داده و سنگرشان را خالی نگذاریم.

این پیشکسوت دفاع مقدس گفت: مبادا فردای قیامت شهدا ردمان کنند و شفاعت‎مان نکنند؛ به جرم آلودگی‎های جسمی و روحی پس زده شویم؛ پس کاری کنیم که شهدا دستمان را بگیرند تا وارد بهشت شویم.

انقلاب اسلامی ایران مدل جدید حکومتی بی‌‏نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران متمایز از همه انقلاب‎های دنیا شکل گرفته است، گفت: انقلاب اسلامی ایران توانست یک مدل حکومتی جدید بر پایه اصل ولایت فقیه به دنیا معرفی کند و دفاع مقدس نقش ماندگاری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران دارد.

سیدحسن میرعماد با بیان اینکه ایدئولوژی ناب اسلامی، وجود رهبری و اصل ولایت فقیه و وجود مردمی آگاه و متدین از اصول اساسی پیروزی ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است، گفت: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است.

میرعماد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران متمایز از همه انقلاب‏‌ها و تفکرات دنیا مدل جدید حکومتی بی‏‌نظیر است که در پی‏ پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با تأکید امام راحل (ره) برای صدور آن و تبیین و تحقق ارزش‏‌های توحیدی تلاش می‎شود، اظهار کرد: موقعیت ایران در گذشته و امروز به ‌دلیل قرار گرفتن در شرایط خاص مانند وجود ذخایر نفتی و ... در منطقه و دنیا منحصر به فرد است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: آنچه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران در این منطقه حساس اتفاق افتاده، مباحث مختلفی است که باید از آن درس گرفت و با وحدت و انسجام برای تحقق همه اهداف عالی کشور تلاش کرد.

میرعماد تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس، دنیای استکبار و در رأس آن آمریکای جنایت‎کار به وسیله عمل خود فروخته خود یعنی رژیم بعثی عراق، جنگ نابرابری را علیه ایران اسلامی آغاز کرد.

وی با اشاره به برخی از توطئه‎های داخلی و خارجی علیه ارتش و نیروی سپاه اسلام پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: علی‎‎رغم این توطئه‎ها نیروهای اسلام توانستند با استفاده از تفکر ناب انقلاب اسلامی در مقابل تمامی دنیای استکبار ایستادگی کنند و به دفاع از مرزهای ایران بپردازند.

میرعماد اظهار کرد: امروز باید از درس‌‏های گرفته شده در هشت سال دفاع مقدس که باعث تقویت ارزش‌های ملی و معنوی کشور بود برای تحقق همه ارزش‌های عالیه نظام اسلامی برای نجات بشریت تلاش شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ایدئولوژی ناب اسلامی، وجود رهبری، اصل ولایت فقیه، وجود مردمی آگاه و متدین را از اصول اساسی پیروزی ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: امروز در سایه تفکر ناب اسلامی، رهبری‏‌ها و رهنمودهای امام راحل‌ (ره) و تبعیت از اصل ولایت فقیه و حضور اقشار مختلف مردمی، امان از دشمن کینه‌توز گرفته شده و راه برای تجاوز دشمنان بسته شده است.

انتهای پیام/2249/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول