اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سابق عملیات سپاه شاهرود:

امام‌‏‏شناسی و اطاعت‌پذیری مردم عامل پیروزی در جنگ بود

مسئول سابق عملیات سپاه شهرستان شاهرود گفت: امام‏‏‌شناسی، هدایت پیامبرگونه امام و اطاعت‌پذیری مردم عامل پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ بود.

امام‌‏‏شناسی و اطاعت‌پذیری مردم عامل پیروزی در جنگ بود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، علی باقری امشب در نشست فرهنگی و سیاسی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در شاهرود برگزار شد، در سخنانی با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: شهدای و ایثارگران ما در طول هشت سال دفاع مقدس، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌هایی بی‎بدیل نشان دادند که دشمنان ما را به حیرت واداشتند.

وی افزود: به فرموده امام راحل (ره)، «چنان سیلی محکمی در جنگ به گوش صدام بزنیم که درس عبرتی برای دنیا باشد» و رزمندگان ما نیز با تبعیت از ولی خویش و با ایستادگی در عملیات‌ متعدد، سعادت و شهادت را برای خود و سربلندی و امنیت را برای میهن اسلامی‌مان هدیه آوردند.

مسئول سابق عملیات سپاه شاهرود به عوامل پیروزی بر دشمن اشاره کرد و گفت: رهبری پیامبرگونه امام راحل (ره)، امام‌شناسی مردم، اطاعت‌پذیری مردم از ولی خویش و با بصیرت و روشن‎گری آنان همگی از عوامل مؤثر به ثمر رسیدن این پیروزی بود.

باقری تأکید کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان ما علی‌‏وار عمل می‌کردند و همواره از امدادهای غیبی بهره‌مند می‌شدند و هیچ‎گاه از توسل به ائمه (ع) و به ویژه حضرت زهرا (س) در شب‌های عملیات دست برنمی‌داشتند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: به فرموده امام خامنه‌ای، «بسیجی باید در خط مقدم مسائل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی باشد» و همه ما وظیفه داریم تا پیرو سکان‎دار این نظام باشیم و تا پای جان پشت ارزش‌های‎مان بایستیم.

ماندگاری دفاع مقدس به خاطر انسان‎های بزرگ آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان؛ سرپرست سازمان بسیج کارمندان استان سمنان نیز گفت: ماندگاری دفاع مقدس به لحاظ انسان‎های بزرگی چون شهیدان خرازی، باکری، همت و ... بود که در جبهه‎ها ایفای نقش داشتند.

محمد نوروزیان افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با اعتقاد و ایمان‎شان جنگیدند و این نقطه قوت ما بود و علی‎رغم اینکه دشمن از تمام توان خود استفاده کرده بود؛ اما هرگز نتوانست این عزیزان را شکست دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه بعضی از عملیات‎های دفاع مقدس همچون شکست حصر آبادان برای دنیا حیرت‎آور بود، افزود: حصر آبادان تنها با یک فرمان حضرت امام (ره) شکسته شد چرا که فرماندهی امام (ره) به امری تعبدی تبدیل شده بود.

نوروزیان تصریح کرد: فرماندهی بر قلب‎ها بود و نتیجه آن شکست دشمنان و موفقیت و پیروزی رزمندگان بود؛ رزمندگان اسلام در دفاع مقدس تعریف جدیدی از جهاد در راه خدا را ارائه کردند.

سرپرست سازمان بسیج کارمندان استان سمنان در ادامه به اثرات دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز ما اثرات مثبت و بازدارنده دفاع مقدس را می‎بینیم؛ گرچه هزینه سنگینی بابت حق‎طلبی مردم ایران پرداختیم اما باعث بیمه انقلاب اسلامی شد و استکبار این مفهوم عمیق را درک کرد که با قدرت ایمان مردم نمی‎شود درافتاد و انقلاب اسلامی این قدرت را داشته که با مفاهیم انقلاب اسلامی، اعتقادی و دینی عمیق وارد صحنه شود.

وی تصریح کرد: دفاع ملت ایران یک دفاع اعتقادی بود و این دفاع چنان قدرتی را در بین مردم به وجود آورد که حاضر بودند جان‎شان را در راه ایمان و اعتقادشان از دست بدهند.

انتهای پیام/2249/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول