اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اسناد هویتی اداره‌کل ثبت احوال استان اصفهان:

2 فرزندی رشد جمعیت کشور را کاهش داده است

معاون اسناد هویتی اداره‌کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: دو فرزندی رشد جمعیت کشور را کاهش داده است.

2 فرزندی رشد جمعیت کشور را کاهش داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی رحیمی امشب در همایش ثبت یاران با اشاره به اینکه روند رو به کاهش رشد جمعیت زنگ خطری برای کشور است، اظهار کرد: تعداد کمتر از دو فرزند در هر خانواده رشد جمعیت کشور را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان 44 درصد از حجم جمعیتی استان را پوشش می‌دهد و شهرستان سمیرم با نرخ منفی جمعیت مواجه است، افزود: تولید آمار در ثبت احوال به لحظه شده است و این در حالی است که آمارها باید به سمت کیفیت گرایی برود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد یک‌هزار و 192 ثبت یار در استان اصفهان شامل 732 مرد و 460 زن مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: داشتن نظام سلامت حق مسلم تک تک افراد جامعه است و این نهاد در این راستا گام برمی‌دارد.

رحیمی با بیان اینکه در بیمارستان‌های این استان وقایع حیاتی مثل ولادت و مرگ به روز ثبت می شود، ادامه داد:حفظ سلامت آحاد جامعه یکی از وظایف اصلی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تولد کودکان نارس در کشور، گفت: خانواده این کودکان به دلیل بودن فرزندانشان در اتاق‌های دبلیو آی سی یو و دستگاه، چند روز بعد برای آنها شناسنامه تهیه می‌کنند.

رحیمی در پایان با بیان اینکه تولد زیاد کودکان نارس مشکلات متعدد برای ثبت احوال کشور ایجاد کرده است، افزود: این معضل گاهی غیر عمد و گاهی به صورت عمد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/63012/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول