اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دلبری شهردار قم در دیدار با آیت الله جوادی آملی

همه نقاط شهر قم حرم اهل بیت(ع) است

شهردار قم با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بیان کرد: در حال ترویج این فرهنگ هستیم که زائران بدانند همه نقاط شهر قم حرم اهل بیت است و باید نسبت به حفظ حرمت آن اهتمام داشته باشند.

همه نقاط شهر قم حرم اهل بیت(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد دلبری بعد از ظهر امروز در دیدار مدیران شهرداری قم با آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه شهرداری به دنبال تحقق جهان‌شهر شیعی است، تصریح کرد: ما در تلاش هستیم با حرکت در مسیر اهل بیت و پیروی از مراجع تقلید قم را به جهان‌شهر شیعی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: حوزه علمیه و مراجع تقلید برای شهر مقدس قم مایه خیر و برکت هستند.

شهردار قم با اشاره به اینکه شهر قم حرم اهل بیت(ع) است، بیان کرد: در خصوص ترویج حجاب اقدامات تبلیغی گسترده‌ای در سطح شهر قم انجام شده است و به دنبال این هستیم به گونه‌ای این شهر را معرفی کنیم که زائران بدانند همه نقاط این شهر حرم اهل بیت است و باید حرمت این شهر را همگان حفظ کنند.

وی با اشاره به تاکیدات آیت الله جوادی آملی در زمینه اهتمام به معماری اسلامی تاکید کرد: در این زمینه آیین‌نامه‌های لازم تدوین شده و به کسانی که به معماری اسلامی در ساختمان‌های خود اهتمام داشته باشند، تسهیلاتی ارائه می‌شود.

دلبری با اشاره به اینکه در گذشته فعالیت‌های شهرداری قم محدود بود، اظهار داشت: شهرداری در عرصه اجتماعی، فرهنگی، مدیریت شهری، ارتقاء فرهنگ شهروندی و... با جدیت وارد شده است.

وی با اشاره به کتاب مفاتیح الحیاة آیت‌الله جوادی آملی یادآور شد: از مباحث مطرح شده در این کتاب ارزشمند در مدیریت شهری بهره‌مند می‌شویم.

شهردار قم از اهتمام ویژه شهرداری قم به توسعه فضای سبز خبر داد و گفت: در یک سال اخیر نسبت به ایجاد 20 بوستان شهری و محله‌ای اقدام کرده‌ایم و توسعه فضای سبز شهری با جدیت دنبال می‌شود.

وی به رایزنی انجام شده با بانک مرکزی برای ضرب سکه منقش به تصویر بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) بیان داشت: در دهه کرامت با حضور مسئولان طی مراسم ویژه‌ای از این سکه رونمایی شد و این اقدام نیز گامی در راستای تعظیم شعائر دینی بود.

انتهای پیام/2258/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول