اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد اعلام کرد

بدهی 19 میلیون تومانی نهاد کتابخانه‌های عمومی گناباد

رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان 19 میلیون تومان بدهی دارد که پرداخت نشده و هیچ منبعی هم برای پرداخت آن نداریم.

بدهی 19 میلیون تومانی نهاد کتابخانه‌های عمومی گناباد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، احمد مظلوم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شهرستان گناباد 10 کتابخانه عمومی وجود دارد که با افتتاح دو کتابخانه عمومی و دو کتابخانه مشارکتی از ابتدای سال 1392 در گناباد، مجموع کتابخانه‌های عمومی به 10 باب و کتابخانه‌های مشارکتی به سه باب رسیده است.

وی تصریح کرد: کتابخانه مرکزی شهرستان در حدود 50 سال قبل ساخته شده که زیربنای آن بسیار کم و تجهیزات آن غیراستاندارد است، مخزن این کتابخانه بسته شده و گنجایش بیشتر از 25 هزار جلد کتاب را ندارد.

مظلوم با تاکید بر کمک خیرین در ساخت کتابخانه‌ها گفت: باید برای ساخت کتابخانه مرکزی گناباد از پتانسیل خیرین استفاده کرد.

مظلوم با اشاره به مشکلات متعدد کتابخانه‌های گناباد خاطرنشان کرد: غیر از سه کتابخانه، بقیه کتابخانه‌های شهرستان سیستم گرمایشی مناسبی ندارد و از بخاری‌های نفتی استفاده می‌کنند.

وی افزود: اگر این نیم درصد درآمد شهرداری که بایستی در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار گیرد، به موقع پرداخت شود خیلی از کارهای فرهنگی را می‌توان در گناباد اجرا کرد.

مظلوم بیان داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی در مورد کتابخانه‌ها در گناباد دغدغه کتابخانه مرکزی است که با توجه به داشتن 12 مرکز آموزش عالی، نبود کتابخانه مرکزی استاندارد به چشم می‌خورد.

نهاد کتابخانه‌ها نهادی مردمی است و هزینه‌های آن نیز باید توسط خود شهرستان تامین شود.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد 19 میلیون تومان بدهی دارد که پرداخت نشده و هیچ منبعی هم برای پرداخت آن نداریم.

انتهای پیام/2202/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول