اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بانک مهر اقتصاد قم:

حرکت در مسیر اقتصاد مطلوب در سایه بانکداری اسلامی محقق می‌شود

مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان قم گفت: حرکت در مسیر اقتصاد و ایجاد دیپلماسی مطلوب تنها در سایه بانکداری اسلامی محقق می‌شود.

حرکت در مسیر اقتصاد مطلوب در سایه بانکداری اسلامی محقق می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدرضا پاطلا ظهر امروز در دیدار کارکنان و مدیران بانک مهر اقتصاد با آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد:‌ شعارهای سال در چند سال گذشته بر اساس مسائل اقتصادی قرار داده شده، بنابراین بانک مهر اقتصاد به عنوان ارگانی وابسته به بسیج بر خود تکلیف می‌داند در این زمینه گام‌هایی بردارد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت احکام شرعی بانکداری برای ما مهم بوده و این بانک از چند سال گذشته اقداماتی برای اسلامی کردن سیستم خود شروع کرده است.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان قم عنوان داشت: بانک مهر اقتصاد با استفاده از نظرات مراجع و استفتائات آنها قدم‌های بزرگی برداشته و اقداماتی در این زمینه داشته است.

وی یادآور شد: بانک مهر اقتصاد به پیاده‌سازی احکام شرعی پرداخته و بیش از 30 هزار نفر ساعت آموزش احکام بانکداری برگزار کرده و همچنین از استادان و علما نیز استفاده کرده است.

پاطلا ادامه داد: پس از برگزاری دوره‌های آموزشی سیستم بانکی مورد بررسی قرار می‌گیرد که بر این اساس رضایت نسبی از استان قم داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ اقدامی در بانک مهر اقتصاد صورت نمی‌گیرد مگر اینکه به تایید کمیته شرعی رسیده باشد و آموزش و توجیه صورت گرفته باشد.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان قم عنوان داشت: این اعتقاد وجود دارد که سیاست‌گذاری، مدل‌سازی‌، طراحی و برنامه‌ریزی برای حرکت در مسیر بانکداری مقداری در کشور کمرنگ بوده است و علمای بزرگ توجه خاص‌تری دارند، بنابراین نیروهای بانک باید بتوانند از این توجه استفاده ببرند.

وی یادآور شد: حرکت در مسیر اقتصاد و ایجاد دیپلماسی مطلوب تنها در سایه بانکداری اسلامی شدنی است.

پاطلا با اشاره به فرهنگ‌سازی بانکداری اسلامی برای مردم گفت: باجه شرعی در قم که نمونه‌ای در کشور ندارد تشکیل دادیم و طلاب حوزه علمیه که فقه بانکداری اسلامی تدریس می‌کنند، در این باجه به مسائل شرعی مردم در زمینه بانکداری پاسخ می‌دهند.

وی ادامه داد: استقبال خوبی از این بخش شده است که روزانه بیش از 30 تا 40 نفر به این روحانیون مراجعه می‌کنند و سوالات شرعی خود را مطرح می‌کنند.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان قم خاطرنشان کرد: هیچ افتتاح حساب سرمایه‌گذاری در شعبه این بانک انجام نمی‌شود، مگر شخص افتتاح‌کننده توجیه شود.

وی عنوان داشت: در بخش اعطای تسهیلات مشخص می‌شود که مشتری چه نیازی دارد و مکتوب می‌شود و رئیس شعبه مکلف به اجرای آن است.

پاطلا یادآور شد: تلاش می‌کنیم اتفاق سوری در بخش تسهیلات نیفتد و بخش شرعی آن رعایت شود و تا اندازه خوبی در این راستا موفق بودیم.

وی تصریح کرد: در بخش اشاعه فرهنگ بانکداری اسلامی کارهای زیادی در سطح کشور اتفاق می‌افتد و جزوات و بروشورهایی توزیع شده است.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان قم عدم استقبال از حساب قرض‌الحسنه را از جمله مشکلات ذکر کرد و افزود: از 100 درصد منابع جذب شده، حدود سه درصد قرض‌الحسنه است، ولی در استان بیش از 13 درصد وام قرض‌الحسنه پرداخت شده که برای سیستم بانک سنگین است.

وی خاطرنشان کرد:‌اگر منابع قرض‌الحسنه توسعه پیدا کند، خدمات قرض‌الحسنه نیز توسعه می‌یابد، بنابراین باید به قرض‌الحسنه بر اساس وعده‌های خداوند عمل شود که البته مشکلات اقتصادی نیز مانعی بر این قضیه است.

انتهای پیام/78003/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول