اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر دفاع در مشهد تاکید کرد

آمادگی کامل برای استفاده از فناوری‌های نوین

وزیر دفاع گفت: ما آمادگی تمام عیار برای استفاده از فناوری‌های نوین را داریم و شاهد این دستاوردها در نمایشگاه سال 93 خواهیم بود.

آمادگی کامل برای استفاده از فناوری‌های نوین

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امروز اولین همایش سراسری تخصصی و آموزشی سازه‌های علمی سامانه‌های متحرک امدادی، بهداشتی و درمانی در رزم با حضور وزیر دفاع و فرماندهان و سرداران نیروی زمینی سپاه در بیمارستان امام حسین (ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش فارس، سردار حسین دهقان در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان و آنچه به عنوان دستاورد و گنجینه در اختیار داریم، گفت: ما از جنگ آموختیم که می‌توان با اتکا به توانمندی‌های خودی حتی در مقابل مجهزترین ارتش‌ها مقاومت کرده و به پیروزی برسیم.

وی افزود: آموختیم آنجایی که سخن از ایثار و شهادت به میان می‌آید و دفاع از حریم اسلام است ملت ما از پیر و جوان در عرصه دفاع از نظام حضور پیدا می‌کنند، ملتی که با اقشار و طوایف مختلف به عنوان ید واحد در عرصه دفاع هستند.

وی افزود: از جنگ آموختیم سختی‌ها نعمت است و اگر جنبه شریف بودن دارد جنبه خوداتکایی نیز به ارمغان می‌آورد.

وزیر دفاع در ادامه گفت: در جنگ آموختیم فعال شدن ذهن‌هایی که می‌توانست بسته باشد و فقط در بعضی موارد فعال باشد؛ چگونه فعال است.

وی گفت: جنگ شعله‌ای را در جان ملت ما شعله‌ور کرد که هنوز فروزان است و اینکه هنوز همه مسئولین ما در سپاه و نیروهای مسلح آماده و مهیا هستند و تحولات محیطی و نگاه راهبردی با شرایط را می‌اندیشند از نشانه‌های بارز این مهم است.

وزیر دفاع افزود: نیروهای مسلح قدرتمند و قدرت‌مداری داریم که به رغم همه محدودیت‌ها از جانب کشور به دنبال تأمین سامانه‌های نوین با تفکر ارتقا در قدرت دفاعی قدم برمی‌دارند.

وی گفت: گذشته، سرمایه و دست‌مایه‌ای است برای آنچه می‌خواهیم بسازیم و ما آینده را بر مبنای آنچه که آرمان تعریف می‌شود می‌سازیم و امروز این عزت برای نظام وجود دارد آن‌هم به پشتوانه دوران دفاع مقدس است.

دهقان یادآور شد: آنچه که به عنوان اهداف ملی ما فارغ از هرگونه ترس و تهدید به پشتوانه ملت استوار که ایستادگی را در مکتب امام آموخته و با اتکا به مبانی اسلامی و اعتقادی است، اقتدار امروز ملت ماست آن هم در جایگاهی که مقابل نظام استکبار می‌ایستد و قادر است به آنچه که می‌خواهد برسد.

وزیر دفاع در ادامه گفت: به برکت خون شهدا و ایستادگی در دفاع مقدس است که می‌شود به این منظر نگاه کرد که در حال حاضر ملت ما در وضعیتی قرار دارد که رئیس جمهور آمریکا به دنبال برقراری ارتباط با رئیس جمهور ما برای شنیدن صدای ملت است و این جز اقتدار و قدرت ملت ما توجیه دیگری ندارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور در ادامه گفت: به دلیل تحولات بعد از دفاع مقدس و 11 سپتامبر و اشغال کویت، افغانستان و عراق و ... و اینکه مجموعه ما متمرکز است و با توجه به اینکه سلامت در همه ابعاد مورد توجه است به ویژه در تمامی حوزه‌های پشتیبانی رزم ما اگر آمادگی دفاعی می‌خواهیم،‌ باید جنبه‌های تخصصی، مهارتی و روحی ـ روانی را ارتقا دهیم و از تکنولوژی ارتباطات و فناوری‌های نوین ارتباطی بهره‌گیری نماییم.

دهقان افزود: با تغییر تکنولوژی‌های جدید به طور طبیعی فضای نبرد نیز تغییر کرده و نظام ما همپای این تغییرات تغییر می‌کند تا بتوانیم به سوی پیروزی حرکت کنیم که در اینجا بحث هوشمندسازی و پاکسازی و تحرک و دیدن و اشراف داشتن مطرح می‌شود، ما به فناوری‌های نوین دفاعی با نگاه راهبردی که با کمترین هزینه‌ها در کوتاه‌ترین زمان به بالاترین قدرت ممکن باشد دست پیدا می‌کنیم.

وزیر دفاع در خاتمه گفت: ما آمادگی تمام عیار برای استفاده از فناوری‌های نوین را داریم و شاهد این دستاوردها در نمایشگاه سال 93 خواهیم بود.

انتهای پیام/2202/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول