اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نویسنده برجسته عرب فاش کرد

سودان پروژه دو سال آینده عربستان برای ایجاد ناامنی در آفریقا

به نظر می‌رسد با توجه به نزدیک شدن به حل و فصل بحران سوریه و توافق بین‌المللی درباره نابودی جنگ افزارهای شیمیایی سوریه، عربستان با توجه به شکست در پرونده سوریه و مصر به دنبال تحرک در سودان است.

سودان پروژه دو سال آینده عربستان برای ایجاد ناامنی در آفریقا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الشرق الجدید»، «ناصر قندیل» کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی عرب با اشاره به تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره تسلیحات شیمیایی سوریه تأکید کرد که به نظر می‌رسد معادله بحران سوریه به نفع اسد و همپیمانانش به پایان خود نزدیک می‌شود.

با توجه به تصویب این قطعنامه غرب در آسیا تسلیم روسیه و ایران شده است و پذیرفته‌اند که در مقابل نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه وحدت و نهادهای دولتی این کشور پابرجا بماند و به این ترتیب نیازی به برکناری اسد وجود نداشته باشد.

عربستان که در این میان پرونده سوریه و مصر را واگذار کرده به سوی سودان گام بر می دارد و با توجه به حضور پر رنگ چین در آفریقا آمریکا را تحریک کند که وارد معادله سودان شود.

بعد از پایان یافتن حمام‌های خون در سوریه رد پای «بندر بن سلطان» رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان و القاعده در سودان نیز نمایان شده است و پروژه سودان برای دو سال آینده کلید خورده است.

اخیرا در سودان اعتراضاتی درباره افزایش قیمت سوخت ایجاد شده است که بر اساس گزارش رسانه‌ها تا کنون ده‌ها نفر کشته و بیش از 600 نفر بازداشت شده‌اند، دولت نیز اعلام کرده که از افزایش قیمت‌های سوخت کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول