اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی حاجی‌آباد

اجرای طرح کنترل ورود دام عشایر به مراتع حاجی آباد

مسئول بسیج سازندگی حاجی‌آباد گفت: طرح کنترل ورود دام عشایر در مراتع حاجی آباد و در مناطق اسکان عشایر کوچ رو اجرا می‌شود.

اجرای طرح کنترل ورود دام عشایر به مراتع حاجی آباد

محمد رضا نیکویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاجی‌آباد اظهار داشت: به منظور حفاظت از پوشش گیاهی مراتع و جلوگیری از چرای زودرس دام در مراتع مرزی، گذرگاه‌ها و مراتع قشلاقی در دامنه  کوه‌های باغات طرح کنترل کوچ دام در مراتع ییلاقی به مدت 20 روز توسط بسیج سازندگی سپاه حاجی آباد و اداره منابع طبیعی انجام می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را کنترل پروانه‌های مرتع داری عنوان کرد و افزود: ظرفیت چرای مراتع و جلوگیری از ورود دامداران بدون پروانه از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

نیکویی با اشاره به آغاز کوچ عشایر به مناطق گرمسیری حاجی آباد بیان داشت: مراتع شهرستان هر ساله در آبان ماه میزبان عشایری است که با هدف استفاده از آب و هوای مطلوب و مراتع سرسبز به این شهرستان کوچ می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از 800 هزار واحد دامی عشایر از 800 هزار هکتار مراتع این شهرستانها تغذیه می‌کنند

کوچ عشایر به مناطق گرمسیری تا پایان فروردین ادامه دارد و هر سال بیش از سه هزار خانوار عشایری از استان‌های همجوار کرمان و فارس به مناطق قشلاقی حاجی‌آباد وارد می‌شوند.

انتهای پیام/88002/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول