اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش اداره‌ کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد

تاکید امام رضا (ع) به شیعیان برای زیارت

مسئول آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: عجیب است که علاوه بر پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین، خود امام هشتم(ع) هم سفارش بر زیارت خودشان دارند و می فرمایند که پاسخ و جزای این زیارت را نیز خودم متقبل می‌شوم.

تاکید امام رضا (ع) به شیعیان برای زیارت

عبدالله ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: روز 23 ذی‌القعده روز زیارتی امام رضا (ع) است و در متون دینی سفارش زیادی بر گرامیداشت این روز شده است.

وی افزود: چه خوب است که در این روز مبارک به زیارت امام مهربانی‌ها برویم اگرچه در دیگر روزها نیز زیارت آن حضرت ثواب بسیار بالایی دارد اما این روز با تاکید بیشتری سفارش شده است.

مسئول آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: در کتب زیارات اهل‌بیت (ع) نسبت به هر کدام از ائمه معصومین روز یا روزهایی را برای زیارت تعیین کرده‌اند.

وی تصریح کرد: پیرامون امام رضا (ع) نیز شیخ عباس قمی بعد از ارائه مطالب و مقدماتی می‌فرمایند که 23 ذی‌القعده روز بسیار شریفی است، این روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) است و زیارت آن حضرت از دور و نزدیک سنت است.

ابراهیمی با اشاره به سخنی از علامه مجلسی اظهار داشت: علامه مجلسی نیز می‌گوید «زیارت امام رضا (ع) در روزهای مقدس اسلامی افضل است؛ به‌وی‍ژه روزهایی که اختصاص به آن حضرت دارد».

چرا به زیارت امام برویم

این کارشناس آموزش اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: زیارت اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام رضا (ع) جلا دادن  جان و روان به نور معرفت و ایمان است.

وی افزود: کسی که با عشق به زیارت آن حضرت برود در حالی که جایگاه آن حضرت را می‌شناسد و ایشان را ناظر بر رفتار و کردار و گفتار می‌داند زیارتش فراتر از هر زیارتی است و با دیگر زیارت‌ها قابل قیاس نیست.

ابراهیمی اذعان می‌کند: عجیب است که علاوه بر پیامبر (ص) و ائمه معصومین خود آن حضرت هم سفارش بر زیارت خودشان دارند و می‌فرمایند که پاسخ و جزای این زیارت را نیز خودم متقبل می‌شوم.

وی گفت: همه می‌دانیم که اهل‌بیت (ع) نیازی به ما و توجه ما آنهم پس از شهادت ندارند آنچه مهم است لطف و محبتی است که پیامبر و خاندان ایشان به شیعیانشان دارند و زیارت امام رضا (ع) در حقیقت وسیله‌ای است برای لطف و محبت به انسان‌های نیازمند و هدایت ما در مسیری که به آن نیازمندیم.

مسئول آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: توصیه خود آن حضرت بر زیارت تجلی رافت و تفسیر واژه امام رئوف است بنابراین امام می‌خواهند با این زیارت ما را شایسته و مستوجب الطاف الهی قرار دهند و چقدر بی‌نصیب است کسی که این دعوت را نفهمد.

چگونه به زیارت برویم

وی با طرح این سئوال که زیارت و دیدار عزیزترین و مهربان‌ترین محبوب چگونه باید باشد و چگونه و با چه حال و وضعی باید به دیدار امام مهربانی‌ها رفت، عنوان کرد: همه می‌دانیم که زیارت بیشتر از هر وضع ظاهری و قبل از طهارت جسم، دلی عاشق می‌خواهد و قلبی سوخته و جانی بی‌تاب بنابراین گفته‌اند:

باید که جمله جان شوی تالایق جانان شوی

گرسوی مستان میروی مستانه شو مستانه شو

وی افزود: زیارت امام غریبی که این همه رافت دارد و خداوند تمام وجودش، بارگاهش و سرزمین طوسش را ملجاء و پناهگاه درماندگان و عاشقان قرار داده آدابی دارد که صداقت و عشق جوهره اصلی آن است.

بردرگه دوست هرکه صادق برود

تا حشر زخاطرش علایق برود

صد ساله نماز عابد صومعه دار

قربان سرنیاز عاشق برود

ابراهیمی اظهار داشت: این سرزمین مقدس است پس باید با وجودی پاک و مقدس و تواضعی تام در آن قدم گذاشت و باید دل از علایق کند و سرو پا را برهنه کرد بنابراین خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنکَ بِالْوادِ الْمُقَدسِ طُوى») کفش‌ها را درآور، چون در وادى مقدسى قدم نهاده‌ای.

انتهای پیام/2202/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول