اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اتحادیه تعاون روستایی شیروان انجام شد

خرید و حمل 9 هزار تن کود اوره به 9 استان کشور

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی شیروان گفت: اتحادیه تعاون روستایی شهرستان 9 هزار تن کود اوره در شهریورماه جاری به منظور مصرف در فصول زراعی کشت پاییزه و بهاره پیش رو برای 9 استان طرف قرارداد خریداری و حمل کرد.

خرید و حمل 9 هزار تن کود اوره به 9 استان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون روستایی خراسان شمالی، غلام‌عباس پاسبان اظهار کرد: تا قبل از اسفندماه سال گذشته خرید و حمل کود اوره از مجتمع پتروشیمی خراسان به استان‌های طرف قرارداد برای مصرف در فصول زراعی برعهده اتحادیه تعاون روستایی خراسان رضوی بوده که فرآیند، خرید و حمل کود اوره توسط این اتحادیه برای استان‌های طرف قرارداد بیش از یک ماه به طول می‌انجامید.

وی افزود: در همین راستا طبق پیگیری‌های مجدانه مدیریت سازمان تعاون روستایی استان از اسفند ماه سال گذشته شبکه تعاون روستایی خراسان شمالی موفق به اخذ این نمایندگی برای اتحادیه تعاون روستایی شهرستان شیروان شد.

پاسبان تصریح کرد: از اسفند ماه سال گذشته اتحادیه تعاون روستایی شهرستان شیروان موظف شد تا نسبت به خرید کود اوره از پتروشیمی خراسان اقدام و این نهاده را برای استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، گلستان، مازندران، اردبیل، گیلان، سمنان و سیستان بلوچستان که طرف قرارداد هستند، حمل کند.

وی گفت: به همین منظور اتحادیه تعاون روستایی شهرستان شیروان از همان تاریخ نسبت به خرید و حمل 21 هزار و 301 تن کود اوره برای استان‌های طرف قرارداد اقدام کرد.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی شیروان خاطرنشان کرد: این اتحادیه در شهریورماه جاری نیز نسبت به خرید این محصول از پتروشیمی خراسان و حمل آن برای 9 استان اقدام کرده است تا این کالا برای مصرف در سال زراعی 92-93 به دست کشاورزان برسد.

وی با بیان اینکه از این 9 هزار تن کود اوره مقدار 700 تن آن برای خراسان شمالی خریداری و حمل شده است، گفت: این محصول به انبارهای 9 استان طرف قرارداد نیز بر اساس اولویت خرید حمل شده تا توزیع شود.

پاسبان مدت زمان خرید و حمل این محصول به استان‌های طرف قرارداد را بین سه تا 14 روز عنوان کرد و گفت: قیمت فروش هر کیسه کود اوره 50 کیلویی برای کشاورزان 350 هزار ریال تعیین شده است.

انتهای پیام/63002/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول