اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی خبر داد

کشف 413 میلیارد ریال کالای قاچاق در 6 ماه گذشته

استاندار خراسان رضوی از کشف 413 میلیارد ریال کالای قاچاق در شش ماه نخست سال‌جاری خبر داد.

کشف 413 میلیارد ریال کالای قاچاق در 6 ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با تقدیر از تلاش دستگاه‌های عضو این کمیسیون به‌ویژه پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز که 87 درصد از کشفیات را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: از کمیته فرهنگی و تبلیغات انتظار می‌رود در جهت فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای داخلی و تبیین تبعات استفاده از کالاهای قاچاق برای آحاد جامعه تلاش جدی‌تری داشته باشد.

وی به رشد 123 درصدی ارزش کشفیات قاچاق در مدت یاد شده نسبت به شش ماه نخست سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این افزایش چشمگیر از ابعاد مختلف قابل بررسی است؛ به طوری که بخشی از آن به طور حتم ناشی از افزایش اهتمام و هم‌افزایی متولیان امر است و بخشی دیگر می‌تواند به معنای افزایش ورود کالاهای قاچاق به مقصد ایران باشد.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی به شرایط تمهید شده از سوی استان جهت ایجاد گمرک تخصصی طلا اشاره کرد و گفت: از بانک مرکزی انتظار می‌رود با تسریع در استقرار نماینده خود در این گمرک، زمینه ساماندهی صادرات مصنوعات طلا و جواهر را فراهم کند.

وی همچنین از طرح منطقه‌ای شدن سهمیه سوخت به عنوان ابزاری کارآمد برای کاهش قاچاق سوخت و نظارت بر چگونگی مصرف آن یاد کرد و اظهار داشت: باید ساز و کارهای تشویقی برای این موضوع پیش‌بینی شود به طوری که به جای بازگردانده شدن مازاد سوخت حاصل از صرفه‌جویی به مرکز، عواید آن در استان هزینه شود.

پرویز فروزان‌فر دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از انهدام 18 باند قاچاق کالا در شش ماه اخیر خبر داد و گفت: در همین راستا یک‌هزار و 20 متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به تشکیل 898 پرونده قاچاق به ارزش 30.3 میلیارد ریال در گمرک طی این مدت ادامه داد: تعداد و ارزش پرونده‌های تشکیل شده نسبت به سال قبل به ترتیب 14 و 63 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/2202/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول