اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

ایجاد زمینه برای پرورش دام‌های آذربایجان غربی در مراتع ارمنستان

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: با وجود ظرفیت‌های مختلف گیاهی کشور ارمنستان و وجود مراتع سرسبز در این کشور می‌توان برای پرورش دام استان در مراتع این کشور، هماهنگی‌ها و همکاری‌ها را افزایش داد.

ایجاد زمینه برای پرورش دام‌های آذربایجان غربی در مراتع ارمنستان

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی غلامرضا دیزج‌نژاد عصر امروز در دیدار با محمد رئیسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان که با حضور مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری در محل استانداری آذربایجان غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: استاندار آذربایجان غربی در سفرهایی که به کشور ارمنستان داشته است با این کشور روابط خوبی را ایجاد کرده و باعث افزایش مبادلات و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف کشاورزی و برپایی نمایشگاه‌های مختلف مشترک شده است.

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان مشترکات تاریخی و فرهنگی زیادی دارند، افزود: آذربایجان غربی به عنوان استان مستعد در موضوع کشاورزی می‌تواند روابط مناسبی را با استان‌های کشور ارمنستان ایجاد کند.

دیزج‌نژاد با اشاره به اهمیت تعریف مسیر گردشگری بین ایران و ارمنستان به منظور افزایش سطح اقدامات گردشگری خصوصا به آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی به لحاظ دارا بودن ظرفیت‌های مختلف گردشگری و اقتصادی خصوصا وجود فرودگاه‌های مختلف بین‌المللی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می‌‌تواند تبادلات خوبی را با کشور ارمنستان ایجاد کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی با بیان ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و این که می‌توان با ارزش افزوده بیشتری به فروش محصولات مختلف صنایع غذایی استان در این کشور اقدام کرد، افزود: با توجه به پتانسیل‌های مختلف گیاهی کشور ارمنستان و وجود مراتع سرسبز در این کشور می‌توان برای پرورش دام استان در مراتع این کشور هماهنگی‌ها و همکاری‌ها را افزایش داد.

دیزج نژاد ادامه داد: در سال‌های گذشته استانداران آلمابیر و آذربایجان غربی تفاهم‌نامه‌های مختلفی در زمینه‌های اقتصادی امضا کرده‌اند که برای اجرایی شدن آنها اقدامات لازم باید صورت گیرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان نیز که بعد از افتتاح نمایشگاه مشترک ایران و ارمنستان در شهرستان خوی به دیدار معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی آمده بود در این دیدار با اشاره به اینکه مشترکات مختلف فرهنگی و تاریخی بین ایران و ارمنستان وجود دارد، گفت: ارمنستان یکی از کشورهایی است که با جمهوری اسلامی ایران روابط خوبی را برقرار کرده است و پذیرای سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف خصوصا ایران برای سرمایه‌گذاری در این کشور است.

محمد رئیسی همچنین ابراز امیدواری کرد تا روابط اقتصادی و کشاورزی بین کشورهای جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان بیش از پیش تقویت یابد.

انتهای پیام/61001/غ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول