اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان خبر داد

خروج 3100 مددجو از چتر حمایتی امداد/ پوشش 55 هزار خانوار در هرمزگان

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر این نهاد به 55 هزار خانوار خدمات می‌دهد از خروج سه هزار و 100 مددجو طی سال‌ گذشته از چتر حمایتی امداد در این استان خبر داد.

خروج 3100 مددجو از چتر حمایتی امداد/ پوشش 55 هزار خانوار در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مرتضی موصلی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در هرمزگان طی روزهای آینده اظهار داشت: در حوزه توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد، ایجاد اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 55 هزار و 400 خانوار در هرمزگان از کمیته امداد خدمات دریافت می‌کنند، افزود:کم‌ترین زیر پوششان در شهرستان‌ها نسبت به جمعیت آنها مربوط به شهرستان بندرعباس و بیشترین شهرستان دریافت‌کننده خدمت رودان است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان با بیان اینکه طی سال گذشته سه هزار و 100 خانوار از پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند، اضافه کرد: طی سال 91، 9 هزار و 460 طرح با اعتبار 512 میلیارد ریال برای اشتغالزایی مددجویان توسط کمیته امداد و با همکاری بانک‌ها اجرایی شده است.

موصلی یادآور شد: همچنین طی شش ماهه سال‌جاری نیز دو هزار و 507 طرح اشتغالزا در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، شیلات و بخش خدمات با اعتبار 145 میلیارد ریال در استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در هرمزگان به ازای هر 150 طرح یک کارشناس نظارت جذب کرده است، افزود: تسهیلات اشتغالزایی واگذار شده به مددجویان، در استان از کم‌ترین انحراف برخوردار است به نحوی که کمیته امداد استان رتبه ممتاز استانی در طرح راستایی آزمایی فرصت‌های شغلی کسب کرده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد هرمزگان 96 درصد طرح‌های اشتغال کمیته امداد در راستی‌آزمایی سالم و پایدار اعلام شده است.

وی همچنین یادآور شد: در حوزه توانمندی‌های اجتماعی نیز کمیته امداد با هدف افزایش امید به آینده به‌ویژه در قشر زنان سرپرست خانوار با همکاری سازمان تامین اجتماعی بیش از چهار هزار و 800 سرپرست خانوار را بیمه کرده است و در این راستا طی شش ماهه سال‌جاری 28 میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده است.

موصلی اضافه کرد: همچنین در زمینه توسعه بیمه درمانی این قشر و سایر اقشار کمیته امداد موفق به بیمه 31 هزار نفر از مددجویان خود شده و در این راستا طی شش ماهه سال‌جاری هفت میلیارد ریال به مراکز درمانی سطح استان پرداخت کرده‌ایم.

وی همچنین افزود: در مجموع برای کمک هزینه معیشت خانوارها نیز 131 میلیارد ریال توسط کمیته امداد تامین شده است و در این راستا 518 زوج جوان کمک هزینه خرید جهیزیه به ارزش یک میلیون تومان و همچنین یک هزار نفر نیز کمک هزینه سرانه ازدواج به ارزش 500 هزار تومان دریافت کردند.

موصلی ادامه داد: تا قبل از ماه رمضان امسال در مجموع تعداد حامیان ایتام در استان به 9 هزار و 500 نفر می‌رسید که طی این ماه تنها دو هزار و 900 نفر به تعداد خیران استان اضافه شده و سرپرستی سه هزار و 200 یتیم را برعهده گرفتند.

وی یادآور شد: خدمات فرهنگی نیز به عنوان محور سوم توانمندسازی در کمیته امداد مطرح است و در این راستا این نهاد در هرمزگان به 11 هزار دانش‌آموز و چهار هزار و 200 دانشجو خدمات می‌دهد.

موصلی افزود: تامین بخشی از کمک هزینه تحصیلات، برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی و برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای از جمله دیگر خدمات کمیته امداد به این اقشار است.

انتهای پیام/88001/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول