اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی:

برنامه‌های هفته ایمنی در برابر بلایای طبیعی از 20 تا 26 مهرماه برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه‌های هفته ایمنی در برابر بلایای طبیعی از 20 تا 26 مهرماه و با شعار انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه و مدیریت جامع مخاطرات در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

برنامه‌های هفته ایمنی در برابر بلایای طبیعی از 20 تا 26 مهرماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدحسن واحدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با تأکید بر گسترش بازه زمانی اجرای برنامه‌های این هفته به یک ماه گفت: برنامه‌های هفته ایمنی در برابر بلایای طبیعی از 20 تا 26 مهرماه سال جاری و با شعار انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه و مدیریت جامع مخاطرات در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

وی، هدف از شکل‌گیری هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی را کاهش اثرات بلایای طبیعی دانست و اظهار داشت: در خراسان رضوی برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در سه مقطع زمانی قبل از شروع هفته، در بازه زمانی هفته ایمنی و پس از پایان هفته تدوین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی به بررسی برنامه‌های دستگاههای اجرایی در این مقطع زمانی پرداخت و خاطرنشان کرد: در این یک ماه در مجموع 26 مانور تخصصی، 38 دوره آموزش و 25 برنامه تلویزیونی، رادیویی تدوین شده است.

وی، برگزاری نشست‌های رسانه‌ای و مصاحبه‌های خبری مسئولان اجرایی دستگاه‌ها را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری مانورهای لحظه صفر توسط اداره کل راه و شهرسازی و مانور ساعت صفر توسط کمیته امداد و نجات در شهرستان‌های سبزوار و تربت حیدریه از دیگر برنامه‌های مهم استان در این ایام می‌باشد.

واحدی در ادامه به بررسی برنامه‌های دستگاههای اجرایی در هر یک از روزهای هفته ایمنی در برابر بلایای طبیعی پرداخت و متذکر شد: افتتاح چندین پایگاه چند منظوره مدیریت بحران، انتشار نشریات تخصصی، برنامه‌های تلویزیونی و مسابقات آموزش و اطلاعات عمومی اهم این فعالیت‌ها می‌باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از آغاز برنامه تولیدی مدیریت بحران استان از صدا و سیمای مرکز خراسان در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد و تصریح کرد: این برنامه با هدف فرهنگ‌سازی مناسب و با رویکرد پیشگیرانه از این پس به طور هفتگی پخش خواهد شد.

واحدی بر لزوم انجام اقدامات مشترک بین دستگاه‌های اجرایی استان تاکید و خاطرنشان کرد: تیم اجرایی پس از اتمام برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی استان ملزم به بررسی عملکرد تمامی عوامل اجرایی دست‌اندرکار و ارزیابی و نمره‌گذاری اقدامات آنها خواهد بود.

وی، برگزاری نمایشگاه‌های مدیریت بحران در سطح استان، تدوین سند راهبردی و تفاهمنامه بین دستگاه‌های اجرایی را از دیگر الزامات در این خصوص دانست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ادامه در خصوص چگونگی تدوین برنامه عملیاتی توسط کمیته‌های چهارگانه ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، ابراز داشت: در تدوین برنامه‌های عملیاتی باید سه مقطع زمانی قبل از بروز بحران، هنگام رخ دادن بحران و بعد از بحران مورد توجه قرار گرفته و هم‌افزایی و انسجام برنامه‌های کمیته‌ها در تمامی این مراحل مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2202/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول