اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مدیریت بحران گلستان:

مسیر عبوری روستای زیارت گرگان بازگشایی شد + تصاویر

جانشین مدیریت بحران استان گلستان گفت: مسیر عبوری زیارت که بر اثر ریزش گل و لای از ارتفاعات منتهی به جاده این روستا مسدود شده بود، بازگشایی شد.

مسیر عبوری روستای زیارت گرگان بازگشایی شد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادق علی مقدم بعدازظهر امروز در جلسه با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: از شامگاه پنج‎شنبه با بارش شدید باران در شهر گرگان، جاده عبوری این روستا در چند نقطه دچار مشکل شده بود که با ورود نیروهای اداره کل راه و شهرسازی استان رفع انسداد شد.

نجات خودروهای گرفتار شده در گل و لای توسط گروه‎های امداد و نجات گرگان

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بسته شدن جاده، بسیاری از خودروهای عبوری در حل تردد در گل و لای ایجاد شده  گرفتار شده بودند که با اعزام نیروهای آتش‎نشانی و هلال‌احمر گرگان عملیات امداد و نجات انجام گرفت.

مقدم اضافه کرد: هم‌اکنون جاده با هیچ مشکلی رو‌به‌رو نیست و تردد خودروها در آن جریان دارد.

ابراز نگرانی نسبت به ساخت و ساز غیراستاندارد در روستای زیارت

وی یادآور شد: حضور به موقع نیروهای راه و شهرسازی و نیروهای امداد و نجات در منطقه حادثه‌دیده از جمله ویژگی‎های برجسته این حادثه طبیعی بود.

جانشین مدیریت بحران استان گلستان با ابراز نگرانی از ساخت و سازهای غیراستاندارد در روستای زیارت تصریح کرد: این روستا با توجه به ساخت و سازهای غیراستاندارد و عایق شدن محیط، در زمان بارش‎های رگباری به طور جدی مورد تهدید قرار می‎گیرد.

 

 

 

ناآگاهی و  عدم نظارت کافی دلیل ساخت و ساز غیرفنی در زیارت 

مقدم با اشاره به عوامل تاثیرگذار در ساخت و سازهای بی‎رویه در این منطقه خاطرنشان کرد: فقدان نظارت، ناآگاهی و جستجو برای تامین آسایش از دلایل احداث بناهایی است که در این منطقه احداث می‎شود، در حالی که این مکان به هیچ‎وجه جای مناسبی برای زندگی نیست.

وی به وجود ساختمان‎های مرتفع و چند طبقه در این روستا اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه برخی از این ساختمان‎های مسکونی در داخل یا حریم رودخانه بنا شده که خود این موضوع سوال‎برانگیز است.

جانشین مدیریت بحران گلستان با تاکید بر اهمیت موضوع پیشگیری در مدیریت بحران ادامه داد: مهمترین وظیفه این مجموعه اطلاع‎رسانی نسبت به خطراتی است که شهروندان را تهدید می‎کند و سپس باید برای کاهش اثرات این تهدیدها برنامه‎ریزی کرد.

مقدم تصریح کرد: برای پیشبرد برنامه‎های پیشگیرانه تنها کار یک دستگاه نیست بلکه این مهم نیازمند تعامل تمامی دستگاه‎های اجرایی مرتبط است.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش‎سوزی جنگل‎ها است.

انتهای پیام/83002/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول