اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تبیین اهمیت شناخت خداوند

کتاب «خداشناسی» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار کتاب «خداشناسی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب «خداشناسی» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب خداشناسی اظهار کرد: فصل نخست این کتاب دارای عنوان ارزش و اهمیت شناخت خداوند است که نویسنده در این فصل کوشیده تا اهمیت شناخت در قرآن، نکوهش بر بهره نگرفتن از ابزارهای شناخت، نقش شناخت در چارچوب نگرش دینی و ضرورت شناخت خداوند را تبیین کند.

وی خاطرنشان کرد: فصل دوم دارای عنوان راه‌های شناخت خداست که ابتدا مفهوم شناخت خدا طرح‌ریزی شده و سپس به قرآن و شناخت حصولی و حضوری خدا و خداجویی فطری و خداپرستی فطری اشاره شده است.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: فصل سوم دارای عنوان توحید است که نویسنده در این فصل مفهوم و مراتب توحید که حقیقت و حد نصاب توحید، توحید ذاتی، صفاتی و الهی را طرح بحث کرده است.

وی یادآور شد: فصل چهارم کتاب خداشناسی دارای عنوان حد شناخت خداوند است که در این فصل مقوله اجمالی حد شناخت حصولی خدا و حد شناخت حضوری خدا تبیین شده است.

روحانی ادامه داد: فصل پنجم و ششم کلیات افعال الهی یک و دو است که میزان درک حقیقت فعل خداوند، سازگاری آفرینش، تدبیر خدا و قدرت خدا و امور محال بررسی شده است.

وی تصریح کرد: فصل هفتم هدف افعال الهی عنوان دارد که مفهوم هدف، انواع هدف، تفاوت هدف انسان و خداوند و هدف از آفرینش جهان و انسان در این فصل مطرح شده است.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: فصل هشتم دارای عنوان مراتب سیر الهی است و نویسنده در فصل آخر با عنوان قضا و قدر مباحثی در زمینه تقدیر الهی، اجل در قرآن و فراگیر بودن قضای الهی را مطرح می‌کند.

وی با بیان اینکه این کتاب دربردارنده مطالبی از اساسی‌ترین و ریشه‌ای‌ترین مسائل زندگی بشر است، گفت: موضوع شناخت خداوند و مسائل مربوط به آن مهم‌ترین دغدغه انسان‌های مومن به شمار می‌رود و از جمله دل‌مشغولی‌هایی است که پیوسته بشر را به خود مشغول داشته است.

روحانی خاطرنشان کرد: این کتاب برگرفته از آیات قرآنی به همراه بیانی روشن و گویاست و قالب‌های دقیق علمی و فلسفی در فصل‌های این کتاب ارائه شده، ولی برای غنای بیشتر مطالب این کتاب، باید به تفسیرالمیزان مراجعه شود.

وی یادآور شد: اصل مباحث این کتاب برگرفته از بخش خداشناسی کتاب معارف قرآن آیت‌الله مصباح‌یزدی است که با تلخیص و ویرایش جدید منتشر شده است.

کتاب خداشناسی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد فقیهی تالیف شده و در هفته آینده با تیراژ هزار عدد و قیمت 4 هزار تومان در 144 صفحه به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول