اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین:

شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین آماده همکاری با تاجیکستان است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان آمادگی لازم را برای همکاری با کشور تاجیکستان در زمینه‌های صنعتی دارد.

شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین آماده همکاری با تاجیکستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالقهار ناصحی ظهر امروز در دیدار با سفیر تاجیکستان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نخستین شهرک صنعتی کشور حدود نیم قرن پیش در استان قزوین ساخته شد که به تبع آن زمینه‌های صنعتی بالایی در این استان وجود دارد.

وی افزود: این قدمت صنعتی علاوه بر اینکه موجب استقرار حجم زیادی از کارخانجات و صنایع کشور در استان شده است، مزیت بالاتری را به وجود آورده و آن وجود پشتوانه نیروی انسانی فنی مهندسی در حوزه صنعت استان قزوین است.

این مسئول اضافه کرد: برای ساخت کارخانجات صنعتی فراهم کردن سرمایه مادی شاید کار سختی نباشد اما در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و مهندسان کارآمد از جمله پارامترهایی است که در هر جایی امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: وجود بیش از 15 هزار مهندس در استان قزوین در حوزه‌های مختلف تخصصی دستاورد بزرگی بوده که این استان را در حوزه‌های مختلف پیشتاز کرده است.

ناصحی اظهار کرد: در حال حاضر 10 شهرک صنعتی در سطح استان قزوین فعال بوده و شش شهرک صنعتی دیگر نیز در نقاط مختلف استان در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: هدف از قرارگیری این شهرک‌ها در نقاط مختلف استان قزوین توسعه مناطق کم‌بهره و حمایت بیشتر از همه شهرستان‌های استان است.

این مسئول با بیان اینکه ساماندهی صنایع کوچک یکی دیگر از وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی به شمار می‌رود، گفت: در هر کشوری تعریف خاصی برای صنایع کوچک وجود دارد و در ایران نیز به صنایعی که کمتر از 50 پرسنل دارند، صنایع کوچک اطلاق می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به حمایت‌های دولت از صنایع کوچک خاطرنشان کرد: حدود پنج سال است که صنایع کوچک کشور از سوی دولت حمایت می‌شود و یکی از این حمایت‌ها ارائه آموزش‌های لازم به پرسنل صنایع کوچک است.

ناصحی افزود: فراهم کردن شرایط لازم برای حضور صنایع کوچک در نمایشگاه‌ها و بازارهای داخلی و خارجی نیز یکی دیگر از زمینه‌های حمایتی دولت از این صنایع است.

انتهای پیام/77010/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول