اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

شرایط افزایش روابط تجاری با تاجیکستان فراهم است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: شرایط لازم برای افزایش روابط تجاری و سوق دادن صنایع کوچک به سمت کشور تاجیکستان در استان قزوین فراهم است.

شرایط افزایش روابط تجاری با تاجیکستان فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا کشاورز قاسمی ظهر امروز در دیدار با سفیر تاجیکستان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در جذب سرمایه‌گذاران تأثیرگذار است.

وی افزود: یکی از این ویژگی‌ها نزدیکی استان قزوین به پایتخت است که موجب شده سرمایه‌های بسیاری به سمت این استان سوق پیدا کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از سه هزار واحد صنعتی در استان قزوین مستقر است، اضافه کرد: از سوی دیگر استان قزوین یک محور ارتباطی بسیار خوب بین استان‌های مختلف کشور به شمار می‌رود که این امر در جذب سرمایه‌گذاران بی‌تاثیر نبوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز استان قزوین از استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود، زیرا در دوره صفویه بیش از 50 سال پایتخت کشور بوده و این امر موجب استقرار 12 درصد از آثار تاریخی کشور در قزوین شده است.

کشاورز قاسمی عنوان کرد:‌ طبیعت زیبای الموت نیز مناطق گردشگری جذاب و دیدنی را برای استان قزوین رقم زده که هر سال تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از 100 هزار دانشجو در این استان مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد:‌ این ویژگی موجب پیشرفت استان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سازندگی شده است.

این مسئول با اشاره به نقاط مشترک استان قزوین با کشور تاجیکستان بیان کرد: استان قزوین در صادرات انگور تازه و کشمش رتبه خوبی دارد که در این زمینه با کشور تاجیکستان مشترک است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین با اشاره به فراوانی مواد معدنی در استان افزود: در حال حاضر در استان قزوین 16 نوع ماده معدنی استخراج می‌شود که در این زمینه می‌تواند همکاری خوبی با کشور تاجیکستان داشته باشد.

کشاورز قاسمی با بیان اینکه 10 شهرک صنعتی در استان قزوین فعال است، اضافه کرد: با توجه به اینکه استان قزوین یکی از استان‌های صنعتی کشور ایران به شمار می‌رود، می‌تواند در سوق دادن صنایع کوچک به کشور تاجیکستان و فعالیت در این کشور نقش مهمی ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم انگیزه سود را برای طرفین فراهم کرده و راهکارهای مناسبی برای افزایش همکاری بین استان قزوین و کشور تاجیکستان ارائه دهیم.

انتهای پیام/77010/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول